Marknadsadministratör till Hamilton

Arbetsbeskrivning

Som en av Sveriges största affärsjuridiska rådgivare med drygt 100 medarbetare erbjuder Hamilton ett brett utbud av affärsjuridiska tjänster till både svenska och internationella klienter. Vår vision är att vara den högst ansedda och mest eftertraktade affärsjuridiska rådgivaren och arbetsgivaren i Sverige.

Vill du bli en av oss?

Hamilton tillhör de ledande affärsjuridiska advokatfirmorna i Sverige. Vår marknadsavdelning utvecklar och ansvarar för firmans övergripande marknadsföring och kommunikation. Genom digitalt förändringsarbete och moderna processer har vi utvecklat en framgångsrik marknadsavdelning som nu behöver administrativ förstärkning. Den spännande, högpresterande miljön präglar hela verksamheten som innebär dagliga utmaningar där du ges möjlighet att påverka och utvecklas. Sammantaget bidrar det till en kunskapsrik, professionell och inspirerande arbetsplats.

Din roll

I rollen som marknadsadministratör är du en viktig nyckelspelare som rapporterar till marknadschef och arbetar i nära samarbete med avdelningens marknadskoordinator. Du kommer att arbeta i en bred roll där ditt huvudansvar är att stötta marknadsavdelningen administrativt i pågående projekt och dagliga rutiner/processer.

Ansvarsområden och huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Du ansvarar för att kontinuerligt förse verksamheten med rapporter och statistik kring pågående och avslutade projekt.
• Du inhämtar underlag från verksamheten i samband med olika marknadsaktiviteter så som underlag för nyhetsbrev, kontaktlistor för relevanta event och information kring nya uppdrag.
• Du förbereder interna/externa möten, för mötesprotokoll och återrapporterar till aktuella kontaktpersoner i verksamheten.
• Du assisterar marknadschefen med administrativt arbete så som koordinering av kalenderbokning, korrekturläsning och enklare ekonomisk uppföljning.


Din profil

Vi söker dig som har en fullständig gymnasial utbildning med ett till två års erfarenhet som administratör eller från en liknande roll. Du har god datorvana och kunskaper i Office-paketet, framförallt Excel. Vidare har du en mycket god kommunikativ förmåga på svenska och engelska, både i tal och i skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat med administrativa arbetsuppgifter på en marknadsavdelning inom finans-, revisions- eller advokatbranschen.

För att lyckas i rollen ser vi att du är en mycket noggrann, analytisk och detaljorienterad person som arbetar på ett strukturerat och ordningsamt sätt. Vidare ser vi att du har en hög ansvarskänsla och att du är en person som trivs med att arbeta i högt tempo utan att sätta kvalitén på dina arbetsuppgifter åt sidan. Tjänsten innebär många kontaktytor, varför vi sätter stor vikt vid att du som person är serviceinriktad och kommunikativ med god förmåga att samarbeta och anpassa dig efter olika situationer och människor.

Hamilton är en högpresterande, expansiv arbetsplats på en spännande resa. Vi söker därför dig som vill vara en del av en dynamisk miljö som strävar efter kontinuerlig utveckling och förbättring genom att lära av kollegor samtidigt som du vill dela med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Ansökan

Tjänsten är på heltid med tillträde så snart som möjligt. Vi kommer att hålla intervjuer löpande och tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. Registrera därför din ansökan genom att bifoga CV, personligt brev och eventuella arbetsintyg. Vid frågor, vänligen kontakta Nadja Lindgren, marknadschef, nadja.lindgren@hamilton.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hamilton Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • - -
  • Publicerat: 27 juli 2018

Besöksadress

Hamngatan 27
None

Postadress

Hamngatan 27
Stockholm, 10133

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023