Marknadsassistent/ Innesäljare

Arbetsbeskrivning

Aditro Logistics söker för NTEX räkning en person som kommer avlasta både säljare och marknadsavdelningen på Stockholmskontoret i Hägersten. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med goda chanser till fast anställning hos kund.

 

Företaget

NTEX AB är privatägt, startade 2003 och har huvudkontor i Göteborg med i dagsläget ca 250 anställda. NTEX AB är specialiserade på transporter till och från de Nordiska länderna, Storbritannien Baltikum, Ryssland samt väst- och Centraleuropa och kan samordna sjö- och flygfrakter tur och retur samt olika typer av specialtransporter. NTEX affärsidé är att kunna erbjuda konkurrenskraftiga och kundanpassade transport –och logistiklösningar med bibehållen hög service och kvalitet. På Stockholmskontoret arbetar idag 10 personer. Du kommer att ingå i ett glatt gäng av mycket kunniga medarbetare och chefer.

Tjänsten

Som Marknadsassistent/innesäljare är du en stödfunktion mellan marknadsavdelningen och säljorganisationen. Du kommer b la att arbeta med relationsbyggande såväl inom som utanför företaget. Syftet med tjänsten är att stödja både säljare marknadsorganisationen inom respektive område vilket b la innebär att vara behjälplig vid marknadsundersökningar, avlasta säljteamet med allt från mötesbokning till att lämna/uppdatera priser till kund, vara med att utforma RFQér samt mäta KPIér och utforma statistik. Andra förekommande arbetsuppgifter kan vara kundutskick och enklare marknadsföring, presentationer samt övrig administration.

Tjänsten passar dig som är har ett starkt eget driv och trivs i olika sociala sammanhang och som önskar arbeta med både intern som och extern service. Det är meriterande om du har erfarenhet av transportbranschen eller liknande område inom serviceområdet.

Vår kund är öppen för att lära upp dig, därför kommer stor vikt att läggas på ditt personliga driv och engagemang.

Vi söker dig

Som arbetat några år med transport, administration eller inom kundservice och som vill utvecklas inom dessa områden .Det är viktigt att du är serviceinriktad, har en rejäl portion självförtroende, stark drivkraft och en trevlig röst som kan skapa förtroende hos kunderna vid ett telefonsamtal. Egenskaper såsom ordningssinne, drivkraft och förmåga att själv strukturera ditt eget arbete är nödvändigt för att lyckas i rollen. Vidare behöver du vara van vid att arbeta med datorer och ha grundläggande kunskaper i Officepaketet och CRM system. Att du kan formulera dig i tal och skrift på svenska och engelska ser vi som en självklarhet.

Ansökan

Vi har valt att samverka med Iréne Nilsson på Aditro Logistics . Hon finns tillgänglig att besvara dina frågor på telefon 073-640 28 64 eller via mail på irene.nilsson@aditrologistics.com.Dock hanteras inga ansökningar per mail. Urvalsarbetet och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Aditro Logisstics Stuffing AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Timlön - Endast rörlig lön
  • Heltid Initialt bemanning med möjlighet till tillsvidareanställning
  • Publicerat: 4 december 2016

Besöksadress

Stigbergsliden 5
None

Postadress

Stigbergsliden 5
Göteborg, 41463

Liknande jobb


22 maj 2024

Content Creator - Horseonline.se

Content Creator - Horseonline.se

21 maj 2024