Marknadschef, Vitaelab

Arbetsbeskrivning

VitaeLab är en av Europas ledande aktörer inom försäljning av kosttillskott direkt till konsument. Företaget grundades 2002 med VitaePro®, ett av de mest använda kosttillskotten i Norden. Med egen avdelning för FoU har vi fokus på kvalitet och dokumentation i alla led. VitaeLab är en del av Sana Pharma, en internationell koncern och leverantör av kosttillskott, medicinsk utrustning och receptfria växtbaserade läkemedel. Koncernen har verksamhet i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tjeckien, Island och USA med runt 200 anställda och en omsättning på över en halv miljard NOK. Vår drivkraft är att hjälpa människor få en bättre vardag. Vår kultur bygger på våra kärnvärden: nyskapande, mod, ansvar och respekt. Något som genomsyrar allt vi gör.

Kosttillskottsföretag behöver tillskott av en Marknadschef i Sverige.
Som Marknadschef hos oss lever du som vi lär. Inte av tvång, utan av vilja och energi. Har du hög professionell kompetens och passion, och är beredd att axla det operativa ansvaret för direkt-försäljning och marknadsaktiviteter på den svenska marknaden? Har du god branschinsikt, ett kreativt och analytiskt huvud samt innovativ förmåga för att genom olika marknadskanaler utveckla och öka kundtillväxt? Då bör du läsa vidare. Ditt uppdrag utförs i enlighet med VitaeLabs värderingar och riktlinjer. Du ansvarar även för att gällande lagar och regelverk efterlevs. Kontoret ligger i Uddevalla, men resor till våra nordiska kontor förekommer. Du rapporterar till vår Marknadsdirektör och ingår i hans ledningsgrupp. 

Ansvar är något man får. Och tar.
Du förväntas utforma, leda och genomföra strategiska och operativa handlingsplaner för alla sälj- och marknadsföringsaktiviteter, bl a nya reklamkampanjer för tv, webb, tryckta medier, DM och TM. Målet är att maximera lönsam omsättning och värva nya abonnemangskunder genom direktförsäljning, samt givetvis öka den ack så viktiga kundlojaliteten. Uppföljning av analys av kampanjresultat är avgörande för att skapa positiv utveckling. På ditt bord ligger också förhandling av medieavtal för att optimera målgruppspenetration och exponering i medier. Att du har resultat- och personalansvar är självklart.

Vi värderar dina meriter och erfarenheter högt. Men även din vilja att utvecklas.
I bagaget har du god erfarenhet från arbete inom B2C-segmentet, FMCG och/eller läkemedel. Du bär också på minst 3 års relevant utbildning inom marknadsföring/ekonomi/försäljning och har god affärsförståelse. Utveckling och arbete med digital kommunikation och analysverktyg är något vi värderar högt. Det är ett måste i jobbet. Du bör vara bekväm med personalledning och projektledning samt vara god vän med Microsoft Office, i synnerhet Excel. En betydande del av arbetet går ut på att kommunicera, varför din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska är viktig. Mycket viktig. 

Personlighet räcker långt. Speciellt i kombination med vissa personliga egenskaper. 
Vi ska vara ärliga. Du kommer att bedömas på dina resultat. Du har hög arbetskapacitet och driver saker framåt samt en initiativkraft att skapa förnyelse och utveckling. Du har lätt för att motivera dig själv och andra med ett marknads- och resultatorienterat fokus. Din analytiska och strukturerade natur hjälper dig hålla kursen samtidigt som du skapar goda relationer internt och externt. Både med medarbetare och samarbetspartners. Din förmåga att prioritera och genomföra saker säkerställer att du går i land med de projekt och målsättningar som är överenskomna.

Du jobbar i en dynamisk, internationell arbetsmiljö med dedikerade kollegor. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi erbjuder professionell utveckling och attraktiva personalförmåner, t ex företagslägenheter i Norge, Sverige och Italien. Tjänsten är tillsvidare på 100 %.

Intresserad?
Vi samarbetar i den här rekryteringen med Badenoch & Clark. Har du frågor om tjänsten kontaktar du ansvarig rekryteringskonsult Sarah Wallentin, 0736 – 84 72 03. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, men dock senast 9 mars 2017. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför just du är rätt för oss.
Notera att Badenoch & Clark inte tar emot ansökningar via mail, utan du registrerar din ansökan via annonsen. Urval kommer att ske löpande, så vänta inte med att ansöka. Badenoch & Clark använder tester och videofrågor som urvalsverktyg.

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 22 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


Social Media Marketing Manager to H&M Brand Development

15 maj 2024

12 april 2024

Marknadsansvarig

Marknadsansvarig

6 maj 2024