Marknadsförare Göteborgs Stadsteater

Arbetsbeskrivning

Göteborgs Stadsteater är en av landets största dramatiska teatrar. Verksamheten bedrivs i teaterhuset vid Götaplatsen och vid Backa Teater. Teatern är ett kommunalt bolag som ingår i koncernen Göteborgs Kommunala Förvaltnings AB. Verksamheten omsätter ca 150 Mkr/år och har för närvarande 125 tillsvidareanställda medarbetare och därutöver ett stort antal visstidsanställda. För mer information gå till stadsteatern.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Göteborgs Stadsteater söker en marknadsförare med pressansvar till teaterns marknadsavdelning. Pressansvarig arbetar främst med kommunikation mot media för att stärka Göteborgs Stadsteaters varumärke, öka allmänhetens kännedom om utbudet och attrahera besökare till verksamhetens evenemang.

Som pressansvarig rapporterar du direkt till marknadschefen och ansvarar för övergripande strategi och planering av olika typer av aktiviteter för att sprida kännedom om verksamhetens program. Dessutom arbetar du med hantering av oförutsedda situationer samt framtagning av pressmaterial.

Som marknadsförare har du lanseringsansvar för ett par produktioner under året. Du driver kampanjerna enligt upprättad kommunikationsplan och mot de försäljningsmål som lagts. Du ansvarar för att projektleda och lägga upp strategier och konkreta åtgärder genom bl.a. köpt media, gemensamma trycksaker, försäljning, erbjudanden, digitala satsningar och webb.

Som person är du drivande och självgående. Du arbetar strukturerat och noggrant och du har förmågan att balansera hög kvalitet med effektivitet. Vidare har du en god samarbetsförmåga såväl internt som externt. Det är viktigt att du har ett starkt intresse för kommunikation och kultur, ett brett kontaktnät och god kännedom om svensk press och media. Vi utgår från att du har en fingertoppskänsla för analys av samtida strömningar och tendenser inom ditt ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst fem års erfarenhet av PR och projektledning, gärna från både näringslivet och kultursektorn. Du har goda kunskaper om kultur och med fördel egen erfarenhet från journalistiskt arbete inom press eller media. Du behöver också ha en högskoleutbildning inom kommunikation/marknadsföring eller likvärdigt.
Vi ser också att du har arbetat med försäljning och marknadsföring och har minst två års erfarenhet av lanserings- och försäljningsansvar.
Du är stilistiskt säker i skrift. Som person är du proaktiv, ansvarstagande och självgående. Du behöver också vara van att samarbeta och kommunicera rakt samt arbeta effektivt och under tidspress.


ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning med sex månaders provanställning. Tillträde den 3 augusti eller enligt överenskommelse. Urval och intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan redan idag.


Göteborgs Stadsteater vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten. (#LI-post)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 29 maj 2015

Liknande jobb


Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024

20 maj 2024

Digital marknadsförare till Bokadero

Digital marknadsförare till Bokadero

17 maj 2024