Marknadsförare med goda IT-kunskaper

Arbetsbeskrivning

AdLibris internetbokhandel startade 1997 och är i dag Nordens största internetbokhandel med ca 1 miljon aktiva kunder och en försäljning på ca 35 000 böcker per dag.Vi är ett ungt, mycket snabbt växande företag som för närvarande har drygt 80 anställda vid vårt kontor i Stockholm, samt vårt logistikcenter i Morgongåva. Rollen: Vi vill förstärka vår marknadsavdelning med en person med goda IT-kunskaper och känsla för design.Som marknadsförare med IT-kunskap jobbar du framför allt med vår marknadsföring på internet: produktion av banners (till AdLibris sajt och externa sajter), sökordsmarknadsföring, affiliatemarknadsföring, underhåll av material på partnersajter, och utformning av kampanjsidor, men även andra förekommande uppgifter på marknadsavdelningen. Rollen innebär ett nära samarbete med marknadsansvarig och kollegorna på AdLibris marknadsavdelningen, samt med bokförlag och annonsbyråer.Rollen innebär också att du är länken mellan marknadsavdelningen och IT-avdelningen. Vi söker dig som: -är van vid att jobba i grafiska program som Photoshop och Flash -har känsla för grafik och design -har en god språkkänsla -tycker om tempo och hög förändringstakt -är öppen och har lätt för att samarbeta -tycker att marknadsföring av böcker låter som det roligaste jobb du kan tänka dig!Ansökan bör innehålla ett personligt brev samt CV.Betyg och referenser kan medtas vid eventuell intervju.Observera att vi endast accepterar ansökningar via e-post.Vi vill ha din ansökan senast fredag den 14 november 2008.Tillträdesdag: snarast möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adlibris AB
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 4 november 2008
  • Ansök senast: 14 november 2008

Liknande jobb


23 maj 2024

Junior Growth Manager

20 maj 2024

Social Media Intern

Social Media Intern

20 maj 2024

20 maj 2024