Marknadsföring-och inköpsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om oss:
Solvik Fastigheter Service AB erbjuder idag bemanning och total entreprenad inriktad mot företag, och egna byggprojekt inom bostadssektorn. Vi driver olika projekt från Mälardalen till Malmö i olika omfattningar.
Kvalitet, ansvar och goda relationer till kunder såväl som till personal är viktiga komponenter i detta väletablerade företag.
Verksamheten har en bra utveckling, vilket gör att vi behöver nyanställa.
Om tjänsten:
I din roll som Inköpare skapar du och värnar om goda kontakter och relationer till företagets leverantörer. Du håller dig uppdaterad inom branschens nyheter, granskar utbud på marknaden, söker nya fördelaktiga lösningar. Du jobbar nära dina kollegor i kalkyl-och projektavdelning och är involverad för att säkerställa att inköpen sker i god tid enligt behov. Du håller ett öga på marknadens utbud och efterfrågan och är redo att lösa de utmaningar som kan uppstå under dagen. Tjänsten ställer höga krav på noggrannhet och punktlighet. I ditt dagliga arbete ingår:
Utvärdering av efterfrågade offerter
Beställning och inköp av material till både pågående och kommande byggprojekt i samråd med ansvarig projektledare
Administration av inköp
Bevakning av leveranser
Hantering av leveransfakturor och reklamationer
Ansvara för att hålla budget och ständigt jobba med optimering av genomförda insatser

I din roll som Marknadsförare använder du befintliga samt skapar nya kanaler som på ett effektivt sätt når ut med företagets erbjudanden till våra kunder och samarbetspartners. Tjänsten ställer höga krav på kreativitet. I ditt arbete ingår:
Ta fram marknadsföringsmaterial, utforma och driva annonseringar
Skapa nya kanaler samt utveckla varumärkes-och marknadsföringsaktiviteter

Om Dig:
Vi ser gärna att du har en relevant utbildning inom inköp/marknadsföring eller/och flera års arbetserfarenhet i branschen. Det är meriterande men inget krav om du har erfarenhet och kunskaper inom byggbranschen.
Du är affärsorienterad och har en god förhandlingsförmåga. Du gillar att lära dig mer om olika produkter/marknader. Du är van vid att jobba med olika projekt samtidigt och har förmåga att prioritera.
Vi arbetar i en föränderlig miljö vilket bidrar till en stor variation i arbetsuppgifterna. Därför är det viktigt att du kan agera snabbt och jobba i högt tempo när det behovs.
Som person är du självgående, strukturerad och noggrann. Vidare är du lyhörd, nyfiken och prestigelös.
Du talar och skriver obehindrat på svenska och har goda kunskaper i engelska. Har du också andra språkkunskaper är det meriterande. Datorvana är en självklarhet.
Stor vikt lägger vi vid dina personliga egenskaper. Rätt person kommer att ha stora möjligheter att utvecklas och växa inom företaget.
Resor ingår i arbetet så B körkort är ett krav.
OBS! Ansökan endast via mejl!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Solvik Fastigheter Service AB Jönköping
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Postadress

Industrigatan 10
Jönköping, 55302

Liknande jobb


31 maj 2024

31 maj 2024

31 maj 2024

Sourcing Manager

Sourcing Manager

31 maj 2024