Marknadsförings- och Business Controller Trainee

Arbetsbeskrivning

Om du klarar av att kunna se mönster för att ta till dig, förstå och kunna applicera alla de uppgifter du kommer att få under trainee-tiden så kommer du att ha affärsledande uppdrag på Cellip redan efter tolv månader. Efter trainee-tiden så kommer du att kunna planera, genomföra och följa upp marknadsföringsinsatser och styra produkt/affärsområde. Du kommer att veta, på öret, precis vad en insats har gett för avkastning för att du ska kunna avgöra om det är värt att fortsätta, eller om det är dags att snabbt hitta annat typ av medium. Du kommer också att ha sett alla aspekter av verksamheten vilket gör att du kommer att ha knutit nära band med såväl support, sälj och produktutveckling för att ytterligare underlätta ditt arbete. Det här kommer du att få göra under trainee-tiden Tjänsten börjar med att du får ett relativt strikt schema för att både få tid att ta till dig Cellips produkter och tillämplig teknik inkl grundläggande html-kunskaper, grundläggande VoIP-kunskaper, och inte minst rätt marknadsföringsteorier (det går bra att få en liten lista över de teorier som Cellip grundar sina tankar på liksom en kort lista med utmärkta böcker i ämnet). För att grundligt lära dig Cellips affär, och kanske allra viktigast: För att lära dig hur kunder och potentiella kunder tänker så kommer du att få arbeta i kundsupport från 16 h/veckan i början ned till 4h/veckan mot slutet (för fortsatt inblick i verkliga världen). Du kommer också att ägna dig åt direkta säljsamtal (med tanke på Cellips filosofi om att alltid utröna sanningen bakom verkliga behov för att aldrig pracka på någon något de inte har ett klart behov av så kanske de snarare bör kallas kundavslutssamtal eller uppföljning av prospekt-samtal) om något mindre tid, om än enligt samma riktlinjer som för direkt kundsupport enligt ovan. Du kommer att få inblick i Controller-funktionen för att lättare se mönster, orsak/verkanförhållande. För att få struktur på befintliga marknadsföringsinsatser kommer du tidigt att få koordinera och sammanställa uppföljning av marknadsföringsinsatser för att gradvis ta allt större ansvar också i planering och uppföljning av desamma. Du kommer tidigt att få inblick i direkta kund-, återförsäljare och leverantörsmöten, liksom i leverantörsförhandlingar med marknadsföringsföretag för att efter hand själv kunna leda sådana. Du kommer också tidigt att få specifika uppdrag som marknadsanalys, marknadssegmentering och omvärldsanalys. Du komer att få ta del av, och förväntas lära dig från ett pedagogiskt och metodiskt utbildningsmaterial om kundsegmentering, marknadsanalys, säljsamtal, copywriting, webbmarknadsföring etc så att du själv kan tillämpa det i praktiken, själv och med andras hjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cellip AB - Göteborg
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 11 juni 2007
  • Ansök senast: 10 augusti 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010