OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TWO COUNTRIES – ONE DESTINATION
Team Botnia AB, Torneå stad och Haparanda kommun startar turismutvecklingsprojektet Two Countries – One Destination.
Vårt mål är att definiera och skapa en gemensam image, marknadsföringsstrategi samt en marknadsföringsmodell, som regionens turismindustri och intressenter engagerar sig i. Gränsöverskridande samarbete i kommersialiserade produkter och tjänster är ett specifikt inslag i regionen som vi vill stärka. Dessutom kommer turismrelaterad/-e infrastruktur och markanvändningsplaner att utvecklas under projektet.
Projektet Two Countries - One Destination har en budget på cirka 1,3 miljoner € och kommer att pågå fram till slutet av september 2022. Detta EU-delfinansierade projekt finansieras via Interreg Nord-programmet, medfinansiärer är Europeiska regionala utvecklingsfonden, Lapplands Förbund, Region Norr, kommunerna samt turismföretagen i regionen.
Vi söker följande resurser för mycket intressanta uppgifter:
MARKNADSFÖRINGSCHEF SPECIALISERAD INOM TURISMNÄRING
Vi förutsätter en relevant akademisk examen.
Goda kunskaper i finska, svenska och engelska. Övriga språkkunskaper ses som en fördel.
Vi förutsätter erfarenhet inom internationell marknadsföring och försäljning.
Vi uppskattar erfarenhet inom produktion och kommersialisering av turismprodukter och -tjänster.
Vi uppskattar erfarenhet av projektledning och ledarskap, systematiskt arbetssätt, god organisationsförmåga samt teamwork.
Vi värdesätter existerande goda nätverk, nätverkskompetens och erfarenhet av att arbeta i affärsgränssnittet.
Marknadsföringschefens arbetsplats och arbetsgivare blir Team Botnia AB, Torneå.
Ansökan och CV med lönekrav bör skickas per e-post till adressen: marko.alamartimo@tornio.fi senast 18.3.2020 kl. 11:00 svensk tid. Ansökan och CV ska inskickas på både finska och svenska.