Marknadsinriktad projektledare Erikshjälpen

Arbetsbeskrivning

Är du en skicklig projektledare med koll på marknadsföring och trender? Intresserad av att vara del i en verksamhet som arbetar för att stärka och hjälpa barn? Då kan du vara den person vi söker till tjänsten som projektledare marknad hos Erikshjälpen.

Erikshjälpen är inne i en spännande utveckling där Kommunikation- och insamlingsavdelningen nu utökas med en projektledare för våra kampanjer och marknadsaktiviteter. Tjänsten är på heltid, tillsvidare, tillträde snarast eller enligt ök. 

Om Erikshjälpen

Erikshjälpen är en barnrättsorganisation med en ideell second hand-verksamhet. Tillsammans har vi en gemensam vision; En förändrad värld där barns drömmar får liv. Lokalt och globalt arbetar vi för att stärka och hjälpa barn. Överskottet från second hand-verksamheten bidrar, tillsammans med generösa gåvor, till att möjliggöra våra insatser för att barn ska få gå i skolan, må bra och vara trygga. Arbetsträningen i våra second hand-butiker föder också framtidstro för barn med föräldrar som står utanför arbetsmarknaden och den cirkulära försäljningen ger klimathopp för kommande generationer. Erikshjälpen finns för barnen. Och världen de drömmer om. För mer information: www.erikshjalpen.se

Arbetsuppgifter

Som projektledare har du uppdraget att projektleda Erikshjälpens kampanjer och marknadsaktiviteter. Det innebär att du samordnar dina kollegors arbete och och ansvarar för kommunikationen både inom teamet och mot övriga intressenter, men även att delta i det kreativa arbetet. Du är aktiv i det strategiska samtalet, driver självständigt olika processer, ansvarar för leverantörer och samarbeten. Du har en viktig roll i att både utveckla och förstärka varumärkesplattform och strategier för kommunikation och insamling. Utifrån detta skapar du marknadsplaner och aktiviteter, väljer och bokar kanaler samt har övergripande kontroll på projekt, ekonomi och team. Våra målgrupper är nya och trogna givare, kunder i våra butiker och alla andra som vill vara en del av arbetet för barns rättigheter, i Sverige och världen.

Till din hjälp har du en avdelning med engagerade kollegor som är ansvariga för innehåll som text, bild och video, formgivning, webb, sociala medier, evenemang och givarrelationer. Du rapporterar till enhetschef för vår inhousebyrå. Den dagliga arbetsplatsen är på Erikshjälpens huvudkontor som ligger i Huskvarna, visst arbete på distans är möjligt. 

Vem söker vi?

För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har arbetat några år i en liknande roll på en reklam- eller kommunikationsbyrå alternativt på en marknadsavdelning på ett företag eller liknande. Du har ett genuint intresse för riktigt vass marknadsföring och för att skapa relevanta och engagerande upplevelser i alla kanaler. Som person är du nyfiken, håller dig uppdaterad inom utveckling och trender inom marknadsföring och tar egna initiativ. Du gillar att vara spindeln i nätet och är van att ta övergripande ansvar, planera, strukturera och lösa problem. Vidare är du självgående, bra på att prioritera och planera ditt eget arbete och en trygg ledare för andra. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt har en god datavana. Vi söker dig som vill vara en del av Erikshjälpens kultur och värdegrund.

Vi erbjuder dig

En intressant och självständig roll i nära samarbete med ett öppet och välkomnande team. Då tjänsten är nyinrättad finns goda möjligheter till att vara med och forma och utveckla rollen. Du erbjuds en arbetsplats hos en attraktiv arbetsgivare med starka gemensamma värderingar och tydliga mål och strategier. Som anställd hos oss blir du en del i en verksamhet som står upp för barns rättigheter i Sverige och i världen. Vi ser positivt på mångfald ur alla aspekter och välkomnar sökande med varierande erfarenhet och bakgrund. Som medarbetare i Erikshjälpen kommer du att göra skillnad!

Låter det spännande?

Varmt välkommen att skicka in din ansökan via RekryteringsHuset:

https://rekryteringshuset.varbi.com/se/apply/positionquick/594556/

Övrigt

För frågor eller mer information vänligen kontakta: Petra Lindomborg, rekryteringskonsult hos RekryteringsHuset som nås på 072-7164381.

Kontaktpersoner på detta företaget

Petra Lindomborg, Rekryteringskonsult
0727-164381
Thomas Adelöf
036-395500
Petra Lindomborg
0727-164381
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
072 -716 43 81
Patric Jönnervik, SACO
036-10 83 50 eller 070-248 42 10
Tomas Abrahamsson, Vision
036-10 32 09 eller 070-396 85 91
Marcus Jansson, SEKO
036-10 18 15 eller 070-250 27 45
Petra Lindomborg, RekryteringsHuset
0727-164381
Maria Lindsäth, Vision
036-152228
Fredrik Einarsson, försäljningschef
0383-757502

Sammanfattning

  • Arbetsplats: RekryteringsHuset i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 5 mars 2023

Besöksadress

Gjuterigatan 9
None

Postadress

Gjuterigatan 9
Jönköping, 55318

Liknande jobb


7 maj 2024