Marknadskommunikatör med spetskompetens inom content marketing

Arbetsbeskrivning

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2016 uppgick nettoomsättningen till 7.855 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.

Visma Retail hjälper detaljister att framgångsrikt attrahera kunder till sina handelsplatser, öka försäljning genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder kompletta front- och backoffice-lösningar med ett brett utbud av tjänster. Det inkluderar exempelvis: kassasystem och centrala system för butiksdrift, e-handel, lojalitetssystem samt tjänster som projektledning, rådgivning, support, teknisk service och IT-drift.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

I din roll som marknadskommunikatör med spetskompetens inom content marketing skapar du kommunikationsmaterial från idé till färdig produkt, där du förbereder, genomför och följer upp.

Du kommer primärt att arbeta med våra digitala kanaler med att skapa budskap och skriva innehåll för webb, nyhetsbrev, kampanjer, blogginlägg och sociala medier. Det innebär bland annat utformning av budskap och målgruppsanpassat innehåll som del av vårt arbete med marketing automation och dess flöden, ihop med vår marknadskoordinator. I rollen ingår också ett visst arbete med PR. Som del av vårt arbete med thought leadership, är du också ansvarig för framtagning och skriva innehåll till white papers, guider och artiklar på utvalda teman, vilket kan kräva en del research och omvärldsbevakning.

Detta innebär därför ett mer strategiskt perspektiv på marknadskommunikation och ett framåtriktat kommersiellt tänk samt förståelse för inköps- och säljprocesser inom business-to-business. Detta i kombination med nyfikenhet på marknadstrender och nyheter såväl inom detaljhandeln som IT-branschen. Samtidigt ser vi att du har goda kunskaper i att skriva träffsäkra texter på såväl svenska som engelska anpassat efter kanal och målgrupp.

Ditt arbetsfält är Sverige, men du kommer även att bli engagerad i uppdrag som spänner över Retail-divisionens andra bolag med aktiviteter som rör länder i Norden som Europa.

Erfarenhet och kompetens

Relevant eftergymnasial utbildning eller akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation/företagsekonomi eller motsvarande.


2-3 års relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter


Mycket god kommunikationsförmåga och dokumenterat duktig skribent både på svenska och engelska.


Förståelse för principerna med digital marknadsföring och marketing automation.


Meriterande med kompetens inom sökordsoptimering, CMS-verktyg (Episerver), webbanalys, och marketing automation (Eloqua).


Meriterande med erfarenhet från detaljhandeln.


Personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i den här rollen ser vi att du är en driven person med stor nyfikenhet och engagemang. Du tycker om att skriva, planera och optimera innehåll. Samtidigt är du resultatorienterad med fokus på leverans och kvalitet, och är initiativtagande i ditt sätt att planera och utföra ditt arbete. Vidare vågar du tänka och testa nytt. Men framförallt brinner du för kommunikation!

Vi erbjuder dig

För rätt person är detta en roll med stort utvecklingspotential. Detta är en nytillsatt roll med möjligheter att bidra och påverka både företagets och din egen utveckling. Du kommer att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö med roliga och intressanta utmaningar.

Anställningen är på heltid, med 6 månaders provanställning, med start omgående eller snarast möjligt. Placering är i Stockholm i trevliga lokaler på Lindhagen. Vi har kollektivavtal och bra förmåner.

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan, dock senast 2017-04-30. Intervjuer sker löpande. Hör därför av dig med CV och personligt brev så snart som möjligt.

För ytterligare information om tjänsten, kontakta Tina Banh-Skybrand, Head of Marketing & Communications, Visma Retail Division, tina.banh-skybrand@visma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Suzanne Elvefors

Lars Jynnesjö

Petra Winberg

Tina Banh Skybrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Retail AB Norrtälje
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 2 juni 2017

Besöksadress

Roslagsgatan 6-8
None

Postadress

Roslagsgatan 6-8
Norrtälje, 76123

Liknande jobb


Global Graduate in Digital Marketing

Global Graduate in Digital Marketing

13 maj 2024

Senior UX Copy

Senior UX Copy

3 maj 2024