Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Marknadskoordinator med intresse för data och analys till Axis

Arbetsbeskrivning

Är du intresserad av marknadsdriven data och är en analytisk person? Då ska du se hit! Vi söker nu en talangfull individ för rollen som Marknadskoordinator för ett vikariat på ca. 1 år. Sök rollen redan idag då den ska tillsättas omgående!

OM TJÄNSTEN
I denna dynamiska roll kommer du ingå i Axis End Customer Marketing team där du kommer att spela en central roll i analys av data inom marknadsföring. Tillsammans med ett team av passionerade och innovativa individer kommer du att vara delaktig i att driva deras marknadsinsatser framåt och skapa meningsfulla resultat.

I denna roll kommer du vara en nyckelfigur i att sammanställa och analysera data för att skapa vägledande kvartalsrapporter. Din förmåga att hitta mönster och identifiera trender kommer att vara avgörande när vi strävar efter att förstå våra kunders behov och optimera vår strategi.

Utöver ditt ansvar för rapportering och analys kommer du också att fungera som ett viktigt projekt- och koordineringsstöd, där du hjälper till att hålla trådarna samman och se till att våra initiativ drivs framåt med precision och effektivitet. Genom att använda avancerade verktyg och plattformar som Monday, QlikSense, Google Analytics, Trello, Youtube och Pardot kommer du att vara en drivande kraft bakom våra framgångsrika kampanjer och projekt.

Start för denna roll är omgående för att säkerställa en smidig övergång.

Du erbjuds
- Ett konsultuppdrag via oss på Academic Work på initialt 6 månader, med chans till förlängning inom ramen för föräldravikariatet på ca. 1 år.
- En fot in på ett globalt bolag som ligger i framkant i sin bransch med flera interna möjligheter framåt

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Sammanställ omfattande kvartalsrapporter för teamet
* nalysera data för att identifiera trender och möjligheter till förbättring.
* Samarbeta kring strategier för att förbättra prestanda.
* Stödja med koordinering inom olika projekt
* Samarbeta med regionteam för att utvärdera kampanjernas effektivitet.
* Uppdatering och underhåll av hemsida, intranät, samt flertalet interna verktyg och system.


VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller liknande
- Har erfarenhet av att arbeta i olika system och har god datavana
- Har ett stort intresse för analys och data
- Kan kommunicera obehindrat på engelska

Det är meriterande om du
- har erfarenhet av salesforce och pardot
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Strukturerad
- Noggrann
- Serviceinriktad

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 april 2024
  • Ansök senast: 16 maj 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023