Marknadskoordinator med spetskompetens inom digital marknadsföring

Arbetsbeskrivning

Vismakoncernen är den ledande leverantören av produkter och tjänster inom programvara, outsourcing, inköp, betalning, butiksdata, IT-projekt, anbud och upphandling. 5.500 anställda förenklar och effektiviserar verksamhetsprocesser hos 500.000 kunder i både privat och offentlig sektor. 2015 uppgick nettoomsättningen till 8.338 miljoner norska kronor. Visma AS är moderbolag i koncernen, som ägs av KKR, HgCapital, Cinven och Vismaledningen.



Visma Retail hjälper detaljister att framgångsrikt attrahera kunder till sina handelsplatser, öka försäljning genom förbättrad shoppingupplevelse och skapa lojala kunder. Detta genom smart användning av teknik som stödjer nödvändiga processer på alla nivåer. Vi erbjuder kompletta front- och backoffice-lösningar med ett brett utbud av tjänster. Det inkluderar exempelvis: kassasystem och centrala system för butiksdrift, e-handel, lojalitetssystem samt tjänster som projektledning, rådgivning, support, teknisk service och IT-drift.

Vi söker nu en talang som ska fylla en viktig funktion i arbetet på vår marknadsavdelning, både strategiskt som operativt, genom att driva egna aktiviteter liksom vara delaktig i projekt. Det är en bred roll med högt tempo i en utvecklande miljö.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

Som marknadskoordinator kommer du att jobba brett inom marknadsföring och kommunikation, som exempelvis omfattar att vara delaktig i övergripande marknadsstrategi, driva kampanjer, genomföra evenemang, framtagning av presentations- och marknadsmaterial liksom grafisk formgivning. Tonvikt kommer att ligga på digital marknadsföring där du också bär rollen som webbadministratör och ansvarar för att löpande utveckla, uppdatera och optimera vår online-närvaro. Visma Retail satsar på Marketing Automation och har nyligen implementerat systemet Eloqua. Din roll omfattar därför också att optimera och proaktivt driva vårt arbete med Marketing Automation framåt, ihop med vår marknadskommunikatör.

Du kommer att ha fullständigt eller delvis ansvar för att säkerställa, producera, publicera, genomföra, och följa upp marknadsföringsaktiviteter. Vissa aktiviteter och projekt kommer du bära helhetsansvar (inkl budgetansvar) och i andra stöttar du och bistår med din hjälp.

Ditt primära arbetsfält är Sverige, men du kommer även att bli engagerad i uppdrag som spänner över Retail-divisionens andra bolag med aktiviteter som rör länder i Norden som Europa.

Erfarenhet och kompetens

Relevant eftergymnasial utbildning eller akademisk examen inom marknadsföring/kommunikation/företagsekonomi eller motsvarande.

2-3 års relevant arbetslivserfarenhet av liknande arbetsuppgifter

Mycket god kommunikationsförmåga i svenska och engelska, både tal och skrift.

Goda kunskaper om webb som kommunikationsplattform. Meriterande med erfarenhet av CMS (Episerver), SEO (sökordsoptimering), Google Analytics (webbanalys), Google Adwords.

Förståelse för principerna med digital marknadsföring och marketing automation.

Viss grafisk formgivning och bildhantering i Adobe-paketet.

Meriterande med erfarenhet från detaljhandeln.


Personliga egenskaper

Vi kommer att lägga stor vikt på dina personliga egenskaper. Du är “do-er” med hög ansvarskänsla, samtidigt är du nyfiken, driven och arbetar proaktivt. Du är självgående med en förmåga att se hela processkedjan för att samordna, analysera och följa upp, även när du hanterar många parallella projekt. För att trivas och lyckas med tjänsten behöver du vara stresstålig, prestigelös och beredd på att rycka in där det behövs. Utöver det är du strukturerad och lösningsorienterad. Och framförallt brinner du för marknadsföring och kommunikation!

Vi erbjuder dig

För rätt person är detta en roll med stort utvecklingspotential, med möjligheter att bidra och påverka både företagets och din egen utveckling. Du kommer att arbeta i en dynamisk och utvecklande miljö med roliga och intressanta utmaningar.

Anställningen är på heltid, med 6 månaders provanställning, med start omgående eller snarast möjligt. Placering är i Stockholm i trevliga lokaler på Lindhagen. Vi har kollektivavtal och bra förmåner.

Ansökan och kontakt

Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-04-30. Intervjuer sker löpande och kommer påbörjas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

För ytterligare information om tjänsten, kontakta Tina Banh-Skybrand, Head of Marketing & Communications, Visma Retail Division, tina.banh-skybrand@visma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Suzanne Elvefors

Lars Jynnesjö

Petra Winberg

Tina Banh Skybrand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Retail AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Heltid
  • Publicerat: 23 mars 2017

Besöksadress

Roslagsgatan 6-8
None

Postadress

Roslagsgatan 6-8
Norrtälje, 76123

Liknande jobb


20 november 2023

17 november 2023

2 november 2023