Martechansvarig

Arbetsbeskrivning

Svenska Spel är Sveriges ledande spelbolag, med ett brett erbjudande inom turspel, sportspel och kasino, med välkända varumärken som Triss, Lotto och Stryktipset. Utifrån ett uppdrag från svenska staten och bolagets värdegrund, är visionen att spel ska vara till glädje för alla. Det uppnås genom att erbjuda bra och ansvarsfulla spelupplevelser. Svenska Spel är också landets största sponsor av svensk idrott, på såväl elitnivå som gräsrotsnivå. I koncernen ingår Casino Cosmopol med Sveriges fyra internationella kasinon. Bolaget har cirka 2 100 anställda med huvudkontor i Visby. För mer information, besök www.svenskaspel.se

Med starkt kund- och digitalt fokus i en organisation som satsar på CRM

Martech är mixen av marknadsföring och teknologi. Nu söker vi dig som har denna kompetens, ett stort teknikintresse liksom förstår affärsvärdet av Customer Relationship Management. Du följer de senaste trenderna inom digitalisering, personalisering och omnikalitet på marknaden, i syfte att vilja skapa en fantastisk kundupplevelse. Du har troligen arbetat i ett företag inom business to consumer med stor kundbas med många kanaler och kundkontakter på IT eller verksamhetssidan i mer än 10 år. Vidare är du väl bekant med de större systemstödsleverantörer som agerar på marknaden inom CRM området för slutkonsument. Har du varit med och implementerat infrastruktur för egna och externa direkta kanaler för CRM blir vi extra exalterade att få just dig ombord. I utbyte kommer du till ett företag där koncernledning och styrelse har CRM som satsningsområde närmaste åren och du ansluter till ett kompetent team bestående av anställda och konsulter i alla åldrar, etnicitet och kön som brinner för att sätta kundupplevelsen i centrum och i en bransch som troligen möter en licensmarkand inom några år. Vi erbjuder dig ett spännande och utvecklande jobb med stora möjligheter i en miljö där tekniken är central för vår affärsverksamhet,

Ansvar och arbetsuppgifter

I rollen som Martech (Ansvarig Marknadsteknologi) ansvarar du för att Svenska Spels marknads- och försäljningsorganisation får de bästa förutsättningar för en effektiv och digitaliserad interaktion med marknaden och kunder för att möjliggöra kundlöftet ”Sveriges bästa spelupplevelse”. Vi har tre miljoner kunder i databasen och vi har många kontaktytor i en transaktionsintensiv bransch med tillgång till stora mängder transaktions- och Big Data och med den senaste tekniken inom analys (Hadoop som plattform och vi strömmar data i realtid). Sveriges bästa spelupplevelse skapar vi bland annat med CRM och automatiserad omnikanalupplevelse så rollen som Martech är en nyckelposition för att vi ska lyckas.

Uppdraget innebär i huvudsak att förstå verksamhetens behov, att översätta och förädla dessa till IT organisationen, och i samarbete med dem föreslå tekniken som realiserar behoven. I rollen ingår också att tillse att system och tillämpningar effektivt implementeras. Du är verksamhetens teknikrepresentant i det omfattande och pågående CRM programmet och det är du i huvudsak som är systemstödsleverantörers motpart från oss, du utmanar dem tekniskt. Du kommer också kunna ha en roll som teknisk projektledare för utvalda leveranser inom pågående CRM program. Martechansvarigrollen har även uppdraget som förvaltningsledare verksamhet, inom funktionsområde CRM med förvaltningsmodell PM3 som grund. Du kommer röra dig i ett brett spektra av aktiviteter, från strategiska till taktiska inom teknikområdet.

Din profil och egenskaper

För att trivas hos oss gillar du förändring och att ha många olika aktiviteter som pågår samtidigt. Vi ser att du är visionär men har förmågan att ändå vara väldigt strukturerad, du kan planera och organisera flera samtidigt pågående aktiviteter. Kvalitet och resultat är viktigt för dig liksom att upplevas pragmatisk och relationsorienterad. Samtidigt är du driven och målinriktad med ett mindset att ”allt är möjligt”. Är du sportintresserad kommer du att stortrivas hos oss!

Rollen ingår i Kund & Marknadsavdelningen på Svenska Spel och du rapporterar till chefen för CRM.

Placering för tjänsten är i Visby eller Solna. Välkommen med din ansökan senast 31 mars 2017.

Har du frågor om tjänsten kontakta rekryterande chef:

Jeanette Eliasson efter den 6/3 jeanette.eliasson@svenskaspel.se eller 070-0874503

Har du frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR-partner:

Ulrika Ekbohm ulrika.ekbohm@svenskaspel.se eller 010-120 78 66

Facklig kontakt i denna rekrytering:

Maria Schubert, maria.schubert@svenskaspel.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Monica Forsman

Maria Good

Stefan Söderbäck

Sammanfattning

  • Arbetsplats: AB Svenska Spel Visby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 21 februari 2017

Besöksadress

NORRA HANSEGATAN 17
None

Liknande jobb


Datainsamlare Stockholm

Datainsamlare Stockholm

26 mars 2024

7 mars 2024

31 januari 2024

31 januari 2024