Material controller till välkänt företag i Eskilstuna

Arbetsbeskrivning

Presentation
Är du en driven person som har erfarenhet inom logistik och dessutom är intresserad av fordonsbranschen?

På uppdrag av vår världsledande fordonskund söker vi nu en material controller som trivs med varierande arbetsuppgifter. Uppdraget kommer att påbörjas i mitten av mars 2017 och förväntas pågå till slutet av januari 2018.

Observera den korta ansökningstiden, du är välkommen med din ansökan redan idag!

Arbetsuppgifter
Som material controller lommer du att ansvara för att utföra kontroller i enlighet med rutiner och globala riktlinjer för utvalda leverantörer. Dina uppgifter kan komma att innefatta ansvar över att kontinuerligt följa upp och agera på avvikelsesignaler i materialstyrsystem, ansvara för att stödja fabriker i bristsituationer, ansvara för att kontinuerligt kommunicera eventuella avvikelser till interna kunder, delta i lokala och regionala nätverk för att bidra till processutveckling samt delta i förbättringsaktiviteter som är en del av det dagliga arbetet.

Utbildning/erfarenhet
För att hantera de uppgifter och ansvarsområden som beskrivs ovan söker vi dig som har relevant erfarenhet av logistik med särskilt fokus på materialförsörjning och arbete med ständiga förbättringar. Vi ser gärna att du har flerårig erfarenhet inom liknande arbete. Det är meriterande om du även har utbildning inom logistik eller ekonomi samt erfarenhet av arbete med affärssystem som SAP. Du har goda kunskaper i det svenska och engelska språket, såväl muntligt som i skrift. Samt goda kunskaper inom Microsoft Office där huvudfokuset ligger på Excel.

Som person är du social, bedriver en skicklig kommunikation och ser det som en fördel att ha många pågående arbersuppgifter samtidigt.

Förmåner
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag.
Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Poolia kan erbjuda flera möjligheter till dig som är ingenjör eller har en teknisk bakgrund. Våra uppdragsgivare finns inom miljö-, energi-, skogs-, fordons-, läkemedels-, livsmedels-, process- och produktionsindustrin. Oavsett om du vill arbeta på ett stort eller litet företag, inom privat eller offentlig sektor, så har vi en tjänst för dig. Vi förenar människor och teknik!

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 3 mars 2017

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


24 april 2024

16 april 2024