Material- och logistikansvarig till Valkansliet

Material- och logistikansvarig till Valkansliet

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i vårt team på Valkansliet och få vara delaktig i ett spännande arbete under EU-valet 2024? Då har vi arbetet för dig! Vi söker nu en material- och logistikansvarig som ska ansvara för valkansliets förråd och interna transporter.

Om tjänsten

Som material- och logistikansvarig samarbetar du nära dina kollegor men utför även många arbetsuppgifter på egen hand. Du har ansvaret över både hantering och distribution av material. Transport och logistik kommer tillhöra det dagliga arbetet samt planering för att iordningsställa lokaler och återställning av förtidslokaler. För att lyckas med detta är ett kontinuerligt samarbete och kommunikation med interna såväl externa samarbetspartners en viktig förutsättning. Rollen innebär ansvar för arbetsledning av timvikarier vid behov. För att passa i rollen är det viktigt att du som söker trivs med ett högt arbetstempo med korta ledtider, samtidigt som du planerar och strukturerar upp arbetet. 

Välkommen med din ansökan till oss på Valkansliet!

Exempel på arbetsuppgifter:

• ansvara för Valkansliets förråd och interna transporter
• planera och genomföra arbetet med packning av material och utrustning till 109 valdistrikt, och 20-25 förtidsröstningslokaler
• kommunicera och samarbeta med interna samt externa samarbetspartners
• hålla samman distributionen av material och utrustning, i samråd med Postnord och egna resurser
• planera och genomföra iordningställande av förtidsröstningslokalerna, samt avveckling av dessa efter EU-valet
• återställa förråd, utrustning och beredskapen för nya val omgående efter genomfört EU-val
• använda och dokumentera i de verksamhetssystem som finns

Om arbetsplatsen
Som material- och logistikansvarig ingår du i en arbetsgrupp med andra kollegor på Valkansliet som utför arbete både enskilt och som ett team. Valkansliet består av en arbetsgrupp på cirka 8-10 personer som tillhör avdelningen Kansli- och informationsavdelningen på Kommunledningsförvaltningen. Arbetet utgår ifrån Åbylunden 1 där Valkansliet har sin primära arbetsplats.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på orebro.se/jobb.

Kvalifikationer
Som material- och logistikansvarig är du flexibel och har en förmåga att planera det egna arbetet på ett ansvarsfullt sätt. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne och noggrannhet och du har förmåga att anpassa dig efter ändrade förutsättningar. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Du arbetar lösningsfokuserat och tillmötesgående. Vidare behärskar du det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kollegor och övriga samarbetspartners. Därtill behöver du ha en god datorvana och förmåga att digitalt dokumentera det verksamheten kräver. Arbetet är fysiskt krävande och det kan förekomma en del tunga lyft.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Krav:

• avslutad gymnasieutbildning
• kunskaper inom Officepaketet
• B-körkort

Meriterande:

• erfarenhet av valarbete
• erfarenhet av arbete på lager
• erfarenhet av arbete med hantering av post- och kontorsmaterial

Omfattning och tillträde
Anställningsform: särskild visstidsanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse t.om. 30 augusti 2024

Antal tjänster: 1

Arbetstid: dag, kväll och helg. Tjänsten innefattar även jourtid.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är 29 mars. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.

Välkommen med din ansökan!


Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Kontaktpersoner på detta företaget

Peter Örbring, Enhetschef
   019- 21 38 74
Kerstin Awad, Distriktsköterska
   019-21 49 44
Eva Cading, Enhetschef Barn och familj
   019-21 27 11
Ann-Sofie Vennerstrand, Rektor
   019-21 20 52
Emelie Rådström Sipinen, Enhetschef
   019-21 25 35
Peter Thermaenius, Rektor
   070-631 44 90
Mona Hansen, Förskolechef
   019-21 40 84
Johanna Gancarz, Utvecklingsledare
   019-21 32 23
Mona Öhrn, Kontorschef
   076-551 39 76
Anna Lorinius, Rektor
   019-21 49 67

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Örebro Kommun
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 mars 2024
  • Ansök senast: 29 mars 2024

Besöksadress

12345 12345 Örebro
None

Postadress

Box 30000
Örebro, 70135

Liknande jobb


Vaktmästare, vikariat

24 april 2024

23 april 2024

16 april 2024