Materialsamordnare inom Bygglogistik

Arbetsbeskrivning

Servistik Group AB

Beskrivning
Servistik söker Materialsamordnare som vill vara med och driva det operativa arbetet framåt inom vårt affärsområde Bygglogistik i Stockholmsregionen. Bygglogistik innebär att vi levererar service- och logistiktjänster till byggprojekt och vi har flera spännande uppdrag på gång.

Arbetsuppgifter
Som Materialsamordnare ansvarar du för det operativa arbetet på ett eller flera bygglogistikprojekt i Stockholmsområdet. I dina arbetsuppgifter ingår daglig samordning och planering av materialleveranser, transporter och resursbehov. Du har nära samarbete med kunden och underleverantörer samt medverkar vid projektmöten för att löpande inhämta och delge information om bygglogistiken. I tjänsten ansvarar du även för administrering av projektdokumentation och rapporterar veckovis om projektets fortlöpande. Du kan även komma att medverka vid utredningar och analyser i projektet samt utbilda kunden i användandet av våra IT-system.

Din profil
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning, gärna med inriktning mot bygg eller logistik. Vi tror att du har några års erfarenhet inom bygg eller logistikbranschen, samt att du har arbetat i en koordinerande roll. Du har tidigare erfarenhet av service eller kundkontakter, har du även erfarenhet inom projekt- eller arbetsledning är detta meriterande.

Som person är du social och känner dig bekväm i att kommunicera med såväl kunder, leverantörer som medarbetare samt håller en hög servicenivå. För att lyckas i rollen bör du ha en förmåga att ha ett helhetsperspektiv istället för att fokusera på detaljer. Du är kreativ i ditt arbetssätt och kommer med nya idéer och angreppssätt för att möta kundens önskemål, vissa stunder under tidspress. Vidare tror vi att du är initiativtagande samt att du har lätt för att anpassa dig till förändrade situationer.


Vad erbjuder vi dig?
På Servistik är vi övertygade om att kontinuerlig utveckling ökar vår konkurrenskraft på marknaden och erbjuder våra medarbetare både personlig och yrkesmässig utveckling. Du erbjuds förmåner som friskvård och företagshälsovård – utöver det får du arbeta med trevliga och engagerade arbetskollegor i en inspirerande arbetsmiljö.

Har du drivet och viljan att påverka en bransch i behov av smarta lösningar för materialhantering? Då tror vi att detta är rätt utmaning för dig! Ansök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.






Servistik är ett ungt företag med sin bas i Linköping och ytterligare verksamhet i Stockholm. Vår affärsidé handlar om att erbjuda flexibla logistiklösningar med fokus på effektivitet och långsiktighet till industri- och byggsektorn. Vi kombinerar service och logistik för att tillsammans med våra kunder skapa effektiva arbetssätt där kundens sidoverksamhet blir vår kärnverksamhet. Vi har en bred verksamhet med tre affärsområden där våra tjänster kan nyttjas var för sig eller i kombination beroende på kundens behov och önskemål. Våra tre affärsområden är produktionsförsörjning, bygglogistik och tredjepartslager.

Vi strävar emot att erbjuda våra medarbetare ett stimulerande och utmanande arbetsklimat där alla har möjligheten att tycka, tänka och påverka. Vi arbetar under värderingarna ansvar, engagemang och utveckling.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Greek, HR-utvecklare

Linda Greek, HR-utvecklare
010- 21 47 509
Veronica Elgstrand, HR-chef
010- 21 47 561
Linda Greek, HR-utvecklare
010-2147509
Linda Greek, HR-utvecklare
010 - 21 47 509

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Servistik Group AB Linköping
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • 100 %. Tillträde: September 2013 tillsvidareanställning
  • Publicerat: 27 juni 2013

Postadress

Låskolvsgatan 4
Linköping, 58941

Liknande jobb


26 april 2024

Forskare inom Maritim logistik

Forskare inom Maritim logistik

23 april 2024

Logistics Coordinator

Logistics Coordinator

23 april 2024