Medarbetare inom ordermottagning och leveransbevakning, dansktalande

Arbetsbeskrivning

Vi på Schaeffler söker dig som vill arbeta med orderhantering, leveransbevakning och kundsupport i en internationell miljö där ingen dag är den andra lik!
Om tjänsten
Dina arbetsuppgifter består av att ta emot inkommande ordrar både per mail och via ordersystemet SAP, du registrerar, leveransbevakar, problemlöser och ger support och enklare rådgivning kring produkterna. Du kommer att arbeta mot den danska marknaden, vilket betyder dagliga kontakter med både danska kunder och våra utesäljare som arbetar i Danmark.
Avdelningen customer service i Arlandastad är en del av det svenska bolaget och ingår i den nordiska/baltiska organisationen som består av ca 80 personer. Inom avdelningen är vi femton personer som ger service till våra kunder i de nordiska och baltiska länderna. Alla dina kollegor talar svenska men många talar även norska, danska, finska eller ryska. Du kommer även att ha daglig kontakt med vår SCM-organisation i Europa där kommunikationsspråket är engelska.
Din profil
Vi söker dig som har minst ett par års erfarenhet av liknande arbete inom till exempel kundservice, ordermottagning eller innesälj. Du har en avslutad gymnasieutbildning och är van att snabbt sätta dig in i olika typer av systemstöd. Vi ser att du har erfarenhet av något CRM- och/eller affärssystem, har du även kunskaper i SAP SD-modul är det mycket meriterande. Du talar och skriver danska på modersmålsnivå och din talade och skrivna svenska och engelska är mycket god.
Vårt erbjudande
Schaeffler Sverige AB är det lilla företaget med det stora företagets muskler. Samtidigt som vi ingår i en större koncern är vi en platt och personlig organisation med korta beslutsvägar och öppet klimat. Vi har ett enormt produktutbud och ligger i framkant gällande teknisk innovation och som medarbetare hos oss får du en internutbildning i våra produkter. Vi har kollektivavtal och erbjuder bland annat friskvård, företagshälsovård och tjänstepension.
Annat viktigt att veta
Tjänsten är heltid med arbetstid 37,5 timmar per vecka. Vår kundservice är öppen 8-17 vintertid och 8-16 sommartid. Vi tillämpar flextid. Din arbetsplats är på Charles gata i Arlandastad.
Eventuella frågor besvaras av rekryteringskonsult på Jobbet.se Matilda Festin, 0704-451339.
Vi bearbetar inkommande ansökningar löpande så skicka in din ansökan redan idag, dock senast den 17 januari 2021.
Varmt välkommen med din ansökan!


Om arbetsgivaren - Schaeffler Sverige AB
Schaefflerkoncernen är en ledande global integrerad underleverantör till fordonstillverkare och övrig industri. Företaget representerar högsta kvalitet, enastående teknik och utpräglad innovationsförmåga. Schaefflerkoncernen ger ett avgörande bidrag till ”mobility for tomorrow” med högprecisa komponenter och system i motor, växellåda och chassilösningar, samt rullnings- och glidlagerlösningar för mängder av industriella tillämpningar. Schaeffler Sverige AB är det svenska försäljningsbolaget i Schaefflergruppen och huvudkontoret finns i Arlandastad norr om Stockholm. Schaeffler Sverige AB sysselsätter f.n. 36 personer varav 32 i Arlandastad.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schaeffler Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 17 januari 2021

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023