OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Jobba med det viktigaste. Västerås stad har 10 000 medarbetare inom 100 olika yrken, alla med det gemensamma målet att bygga en stolt och väl fungerande stad där framtidstro står i centrum. Välkommen till en arbetsplats full av liv.
ARBETSUPPGIFTER
Konsult och Service affärsidé är att tillhandahålla effektiva och innovativa stödtjänster så att kunderna kan ägna sig åt sina kärnverksamheter. Konsult och Service ska, till stadens förvaltningar och bolag, på affärsmässig grund, tillhandahålla samordning, förvaltning och utveckling av administrativa tjänster samt specialist- och konsulttjänster. Idag rymmer Konsult och Service även ett antal tjänster som riktar sig direkt till västeråsarna. Genom Konsult och Service vill Västerås stad uppnå stordriftsfördelar som bidrar till en effektiv verksamhet och till att västeråsarna får en bra kommunal service till låga kostnader. För att stärka stadens verksamheter ska Konsult och Service även bidra med nytänkande och kreativitet. Riktigt bra service och bemötande är centralt i vår verksamhet och kännetecknar vår organisation. Konsult och Service är organiserat i fem affärsområden: Ekonomi, Medborgarservice, IKT, HR Centrum, Löner och HR-System. Totalt är vi ca 290 kompetenta medarbetare anställda.
Medborgarservice söker nya medarbetare till Kontaktcenter
Västerås stads Kontaktcenter är en modern servicefunktion som ska ge ökad service och tillgänglighet för medborgare, företag och föreningsliv. Kontaktcenter svarar på frågor kring tre områden; Stöd och insatser till äldre eller personer med funktionsnedsättning, Förskola och skola och Bygg och miljö, gator och parker samt kultur och fritid. Vi söker nu nya medarbetare till Bygg och miljö, gator och parker samt kultur och fritid. Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med dina kollegor lämna information och ge vägledning/handläggning, hantera nya ansökningar/anmälningar och statusfrågor samt ta emot synpunkter. Du ingår i en svarsgrupp som har fördjupade kunskaper inom vissa verksamhetsområden men hanterar även allmänna frågor. Arbetsuppgifterna utförs främst via telefon och dator men också via personliga besök i Stadshusentréen. Till exempel bygglov, detaljplaner, miljö, livsmedel, hälsoskydd, avfall, återvinning, gata, park och trafik samt beställa ritningar och kartor. Även frågor kring att starta en förening, söka föreningsstöd eller kulturstipendium. Arbetet sker i nära samarbete med kommunens förvaltningar. Schemalagd arbetstid kommer att tillämpas, vilket även kan innebära kvällstid
Är du intresserad av att söka tjänsten? Då ber vi dig att söka via "Sök jobbet här"- funktionen på denna sida, då urvalet sker i en databas där kompetens, utbildning, arbetslivserfarenhet och andra kvalifikationer bedöms utifrån ditt ansökningsformulär.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
KVALIFIKATIONER
Du som söker ska ha en relevant högskoleutbildning eller motsvarande utbildning eller arbetserfarenhet som arbetsgivaren finner lämplig för tjänsten. Ett krav är att du har stor erfarenhet av serviceinriktat arbete och gärna arbetslivserfarenhet av kommunal verksamhet inom en eller flera förvaltningar. Du ska ha god samtals- och telefonteknik vilket innebär att du kan skriva snabbt på datorn och kan sammanfatta och skriva ner kundens önskemål under pågående samtal. Dessutom krävs det att du har en god förmåga att hantera olika typer av system och effektivt kunna söka information i dessa. Du har förmåga att se helheten och olika sammanhang och förstår vikten av att ha ett ”vi-perspektiv” i arbetet. Du som söker ska ha goda kunskaper i svenska och engelska. Ytterligare språkkunskaper är meriterande.
Du som söker ska vara trygg, stabil och ha självinsikt. Du förhåller dig professionellt på ett sätt som är anpassat till situationen. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressituationer eller pressade situationer. Du behåller ett realistiskt perspektiv och fokuserar på rätt saker. Du har ett positivt förhållningssätt och arbetar på självständigt samt ansvarstagande med ett stort kundfokus. Vi söker en person som är serviceinriktad och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar. Du måste kunna kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställa att budskapen når fram. Detta innebär att du som söker måste kunna tala klart, välformulerat och engagerat i enskilda möten och grupper. Slutligen ska du ha en god samarbetsförmåga och ha en positiv lojal attityd till arbetet, verksamheten och organisationen.
Besök gärna www.jiv.se, som ger dig information om staden och vilket stöd Medflyttarakademin kan ge till dig och din respektive vid eventuell flytt till Västerås.
För att möta morgondagens utmaningar eftersträvar Västerås stad mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund.
Kontaktpersoner på detta företaget
Christine Wäneskog
021-39 84 10
Vårdförbundet Mimmi Högblom
021-10 41 66
Rektor Annelie Aleson
021-39 77 21
Rektor Mats Jensen
021-39 47 01
Specialpedagog Kerstin Nilseng
021-39 37 34
Specialpedagog Ulla Brännström Alesson
021-39 34 21
Lärarförbundet Ernst Lindkvist
Verksamhetschef Leif Larsson
021-39 81 01
Frimanska vux Maivor Andreasson
021-39 97 24
Mälarakademin Ann-Sofie Tersmeden
021-39 98 06