Medarbetare till Affärssupport/Back Office

Arbetsbeskrivning

På EKN arbetar vi med internationella affärer. EKN är en myndighet med uppgift att göra fler exportaffärer möjliga och utveckla det svenska näringslivets internationalisering. Vi försäkrar betalningar och delar risker med exporterande företag och banker. Våra tjänster ger en större säkerhet, ökad konkurrenskraft och en bättre möjlighet till finansiering.

Vi söker nu en handläggare till Affärssupport som är EKN:s affärsadministrativa funktion. Vi befinner oss i en fas av utveckling för att på sikt kunna arbeta både snabbare och säkrare. Tjänsten är ett vikariat som sträcker sig under ett år.




Arbetsbeskrivning:
Som handläggare på Affärssupport kommer du att arbeta med kvalificerad administration. Tjänsten innebär hantering av garantier, ändringar av affärer, dokumentering och arkivering.

Du rapporterar till gruppchefen för funktionen och ingår i en grupp om 11 personer.



Kompetensprofil:
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med kvalificerad administration och som har känsla för service. I denna roll är det viktigt att du har förmåga att självständigt driva arbetet framåt och att söka information inom och utanför EKN för att lösa uppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete eller projektledning.

Som person har du en utpräglad känsla för ordning och reda och det är en fördel om du tycker om att arbeta med många olika arbetsuppgifter samt att du snabbt kan byta fokus. Du är ansvarstagande, flexibel samt har god planerings- och samarbetsförmåga. Din vilja och förmåga att se möjligheter och medverka i att förbättra rutiner värdesätts högt.

Då färdigställandet av EKN-garantier kräver mycket arbete och dialog med banker och/eller företag likväl som internt med EKN:s kundteam ser vi gärna att du har ekonomisk utbildning från högskola eller universitet. Flerårig relevant erfarenhet, gärna från bank eller försäkringsverksamhet, är meriterande. Du bör även ha god IT-vana och känsla för siffror och beräkningar. De system vi i dagsläget främst använder är ett egenutvecklat ärendehanteringssystem samt Office paketet.


Övrig information:
Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år och vi ser gärna att du börjar så snart som möjligt.

Vill du veta mer kontakta chefen över Affärssupport Sandrina Graham-Clarke på 08-788 00 34 eller personalchef Gun Lidholm 08-788 00 58.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sandrina Graham-Clarke
08-788 00 34
Gun Lidholm
08-788 00 58
Stefan Karlsson
08-7880000
Gun Lidholm
08-7880000
Gerd Lundberg
08-12050423
Patrick Nimander
08-788 01 35
Stefan Karlsson
08-788 00 02
Lotta Danielsson
08-7880000
Stefan Karlsson
08-788 00 00
Jenny Moquist
08-788 00 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Exportkreditnämnden
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • enligt ö.k
  • Heltid Vikariat 2014-04-01 - 2014-03-31
  • Publicerat: 13 januari 2014

Besöksadress

KUNGSGATAN 36
STOCKHOLM

Postadress

Box 3064
STOCKHOLM, 10361

Liknande jobb


27 mars 2024

Erfaren försäkringsutredare sökes!

22 mars 2024