Medarbetare till Customer service

Arbetsbeskrivning

Zumtobel Group, är en etablerad och välrenommerad global koncern för professionell inomhus- och utomhusbelysning med kända varumärken som Zumtobel och Thorn. Vårt mål är att ge ökad livskvalitet genom att tillhandahålla belysning av hög kvalitet och energieffektivitet för människor i sin dagliga miljö. Zumtobel Group är nu en framgångsrik producent och leverantör på över 100 marknader världen över. Företaget har en ledande roll i Tyskland, Österrike, England samt stark position i Frankrike och Norden. Företaget lanserar tekniska innovationer och produkter som sätter standarden för en bred målgrupp, speciellt elgrossister, elinstallatörer, ljusdesigners, arkitekter, elkonsulter, stat och kommun. Zumtobel Group står för pålitlighet, god kundservice, innovativa produkter av hög teknisk standard, design och funktionalitet. Dessa kvaliteter bildar grund för fortsatt expansion inom valda produktområden och marknader. Välkommen och läs mer om oss
påwww.thornlighting.com, www.zumtobel.com

 Zumtobel Group Nordic  växer!
Nu söker vi medarbetare till Customer service 

Zumtobel Group är Europas ledande belysningskoncern. Vi går en spännande framtid till mötes och behöver nu stärka vår avdelning för Customer service Nordic i Landskrona, med en driven och resultatfokuserad Kundservicemedarbetare. Det här är för dig som har lätt att tala med olika människor. Rollen som kundservice medarbetare på Zumtobel Group Nordic går ut på att hjälpa våra kunder över telefon. Att ta ägandekap för deras problem och finna en lösning som passar både företaget och kunden. Detta samtidigt som du är effektiv, håller en hög kvalitet och söker merförsäljning. För att trivas på Zumtobel Groups kundservice krävs det att du är flexibel och prestigelös, samtidigt som du är social människa som uppskattar att jobba i team.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som Kundservice medarbetare för Norden ansvarar du för att:

* Hantera inkommande telefonsamtal
* Ta emot olika typer av order
* Ta emot olika typer av frågor och hitta svaren
* Lämna priser i samråd med våra utesäljare
* Ta emot reklamationer
* Registrera och hämta information i vårt säljstödsystem SAP och Sesam
* Kontrollera leveranstider för våra order
* Teknisk rådgivning till våra kunder
* Vara backup för offertavdelningen med rådgivning till våra kunder om lämpliga produkter 


Kvalifikationer och personlighet
För att trivas i rollen som Kundservicemedarbetare bör du vara mycket engagerad och resultatfokuserad. Du har lätt för att kommunicera och bygga nätverk både externt och internt samt trivs bra i en mångkulturell miljö. Med hjälp av din goda planerings- och prioriteringsförmåga klarar du att hantera flera parallella uppgifter. Andra egenskaper som är utmärkande för dig är initiativförmåga, proaktivitet och att du är stresstålig.

Du som söker har som lägst en gymnasieutbildning samt gärna ett par års erfarenhet av ovanstående arbetsuppgifter. Du har en naturlig fallenhet för att vilja och kunna ge god service och du har en god förståelse för affären. Du besitter en social förmåga och en mogenhet som gör att du kan hantera våra kunders olika behov. 

Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav och kunskaper inom de övriga nordiska språken är mycket meriterande.
Goda kunskaper i office paketet är ett krav.  Har du arbetat i SAP och även Sesam är det meriterande.

Har du några frågor beträffande tjänsten är du välkommen att kontakta
Rekryterare Charlotta Lundblad, +46 (0)72 988 95 03

Välkommen med din ansökan redan idag dock inte senare än 2014-06-08. Vänligen notera att vi arbetar med löpande urval.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotta Lundblad
+46 (0)72 988 95 03

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Zumtobel Group
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt ök
  • kl.08.00-16.30 omgående tillsvidare
  • Publicerat: 14 maj 2014

Besöksadress

Nils Ericssonsplatsen 3
None

Postadress

Nils Ericssonsplatsen 3
Göteborg, 41103

Liknande jobb


Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

Back office agent Fråga BAUHAUS- Heltid Säsong

19 april 2024