Medarbetare till IT drift och support - inom beställningsservice

Medarbetare till IT drift och support - inom beställningsservice

Arbetsbeskrivning

I Region Kronoberg kan du trivas, växa och påverka. Tillsammans arbetar vi för att nå visionen "Ett gott liv i ett livskraftigt län".

Verksamhetsområde IT har till uppgift att utveckla, förvalta och tillhandahålla IT-tjänster för Region Kronoberg, kommunerna i länet och anslutna privata vårdgivare. Vi är i dag 120 medarbetare med olika yrkesbakgrund. Tillsammans skapar vi en verksamhet och produktion med hög kompetens och stort engagemang. Vårt arbete är verksamhetsdrivet där våra kärnverksamheters behov styr. "Verksamhet leder och IT stödjer" är våra ledord där vi strävar efter hög servicenivå och närvaro för våra användare.

Vår IT-miljö är modern och är byggd med hög säkerhet i fokus. Vi har en tät omvärldsbevakning för att hålla oss aktuella med trender och tekniker så att vi hela tiden kan vara i framkant för att leverera tjänster med kvalitet och säkerhet.

Avdelningen IT drift och support, består av 28 medarbetare som levererar drift och support till våra ca 8000 användare. Regionens verksamhet består av samhällsviktiga och kritiska funktioner så som hälso- och sjukvård, regional utveckling och Länstrafiken.

Vi trivs på jobbet! Vi har intressanta, omväxlande och stimulerande arbetsuppgifter. Vi bryr oss om varandra! Välkommen att bli en av oss!

ARBETSUPPGIFTER
Region Kronoberg har en gemensam styr- och samverkansmodell för IT-stöd. Modellen baseras på PM3 och har till syfte att skapa möjlighet att planera och styra våra IT-system och IT-tjänster. Genom vår modell säkerställer vi en verksamhetsorienterad IT, där verksamheten driver och IT stödjer.

Vi söker nu en ny medarbetare som kommer jobba på avdelningen IT drift och support med beställningsservice inom objektet IT-arbetsplats. Som medarbetare inom beställningsservice jobbar du med att se till att Regionen har den utrustning den behöver för de behov vi har. Du är en länk mellan leverantörer och alla Regionens verksamheter och har en aktiv del i förvaltningsarbetet med att ta fram utbudet av ny utrustning och hjälpa verksamheterna att både ha koll på verksamhetsbehov och kostnader. Du hjälper även till att utveckla deras användning av IT-utrustning.

Inom området utrustning ansvarar man för att utbudet av utrustning uppfyller de behov och krav som verksamheten ställer. Exempel på utrustning är datorer, skärmar, skrivare, konferensutrustning. Man har också ett nära samarbete med de leverantörer Region Kronoberg har avtal med kopplat till området.

Arbetsuppgifterna innefattar hantering av all ny- och åter-anskaffning av IT-utrusning (PC, skärmar, skrivare, diktafoner, projektorer, konferensutrustning plattor mm). Övriga uppgifter som ingår är att hantera/administrera organisationsförändringar i AD och verksamhetskatalog samt att vara ett stöd till verksamheter vid fastighetsrelaterade arbetsuppgifter som nybyggnation samt flyttar.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har som lägst gymnasiekompetens samt några års erfarenhet inom IT. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av att ha arbetat med liknande funktioner och tjänster tidigare.

Som person trivs du med att arbeta i team, men också har förmågan att planera och utföra ditt arbete självständigt. Du är noggrann och sätter stor vikt vid kvalité och att nå uppsatta mål. Ditt arbete och dina mål bryter du gärna ner i delmål, samtidigt som du har lätt att se helhet och sammanhang samt har förmågan att prioritera rätt frågor. Du är prestigelös och hjälpsam och förstår betydelsen av att sprida kunskap och information och att det viktigaste är att vi skapar så stor kundnytta som möjligt.

Du har en god servicekänsla och brinner för att vara en del i att förbättra våra tjänster så att våra slutkunder kan konsumera dem på ett så enkelt sätt som möjligt.

Flytande svenska i tal och skrift samt B-körkort är ett krav.


Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden så vänta inte med att skicka in din ansökan.

ÖVRIGT
Bifoga utbildningsbetyg/intyg som är relevanta för tjänsten.
Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du direkt till Visma Recruit 0771-693 693.

Frågor om specifika jobb besvaras av den rekryterare eller kontaktperson som anges i annonsen. För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen.

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Tony Söderena
0470-58 93 04
Verksamhetschef Johan Olehn
0470-58 93 21
Avdelningschef Göran Brentel
0470-58 77 72
Avdelningschef Mikael Ahlgrimm
0470-58 31 08
HR-specialist Elin Nellmo
0470-58 85 24
Avdelningschef Gunilla Löf
0470-58 86 25, 0709-673106
Avdelningschef Daniel Arsunan
0470-58 70 80, 0767-207 980
avdelningschef Linda Svensson
0470-58 71 85
Avd.chef Patienttransporter och förrådsservice Lina Tibbelin
0470-58 20 50
Verksamhetschef Doris Johansson
0470-587738

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Kronoberg, Regionservice
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 januari 2021
  • Ansök senast: 31 januari 2021

Besöksadress

Nygatan 20 VÄXJÖ
None

Postadress

Nygatan 20
VÄXJÖ, 35188

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024