Medarbetare till reception och kundtjänst på Svenska Turistföreningen

Arbetsbeskrivning

Älskar du att ge utmärkt service? Vill du med entusiasm och servicekänsla inspirera och sälja in nya upplevelser i Sverige till Svenska Turistföreningens medlemmar och gäster? Då kanske du är den nya kollegan på Svenska Turistföreningens reception och kundtjänst, sök tjänsten redan idag då det är start omgående!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Svenska Turistföreningens räkning en medarbetare till reception och kundtjänst. Föreningens nuvarande medarbetare på denna position ska börja studera till hösten och därför behöver de en ny person med start omgående. Såhär beskriver hon hur det är att arbeta på Svenska Turistföreningen:

”Den som får möjlighet att jobba på Svenska Turistföreningens huvudkontor kommer att sitta i mycket fina, ljusa lokaler i centralt läge och ha många trevliga kollegor – både på kontoret och ute i landet”

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Svenska Turistföreningens önskemål är därför att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning vilket innebär att du kommer att vara anställd av Academic Work men arbeta som konsult hos Svenska Turistföreningen. Deras intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du alltid en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig att utvecklas i din yrkesroll samt att säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


ARBETSUPPGIFTER
Som medarbetare till reception och kundtjänst kommer du att ha huvudansvaret för företagets växel – som omfattar 15 egendrivna anläggningar runt om i landet. Du kommer också att ansvara för att ta emot kundtjänstärenden tillsammans med två andra kollegor. I din roll ingår det även att ta emot besökare, hantera in- och utgående post samt vara kontaktperson till våra kontorsleverantörer.

Du kommer till exempel att:


* Hälsa besökare välkomna och hänvisa dem till rätt person
* Svara på inkommande frågor i kundtjänsten från medlemmar kring information, tips inför resor, reklamationer samt frågor om medlemskap via samtal och mail
* Administrera växel- och hänvisningssystemen
* Vara ansvarig för kontorets säkerhet med nycklar, passerdosor och felanmälningar
* Beställa kontorsmaterial, sköta posthanteringen samt ha ansvar för övriga administrativa arbetsuppgifter


Detta är en utmärkt möjlighet för dig som brinner för att arbeta med service och ser långsiktigt på att arbeta inom reception och kundtjänst. Rollen är för dig som tycker om att vara ”spindeln i nätet” i en organisation och se till att både besökare och internt anställd erbjuds bästa möjliga service. För rätt person finns mycket goda chanser till förlängning eller anställning direkt hos Svenska Turistföreningen.

VI SÖKER DIG SOM
* Tidigare arbetat i en kundorienterad roll och vet vikten av att leverera utmärkt service


* Har god datorvana och är tekniskt lagd eftersom du kommer att administrera i olika system och program
* Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift eftersom du kommer att ha kontakt med både svenska och utländska kunder.


Det är meriterande om du har kunskaper i något mer språk än svenska och engelska, exempelvis tyska. Eftersom Svenska Turistföreningen får många frågor gällande vistelser i fjällmiljö så är det även meriterande med kunskap om svenska fjällen.

Som person är du serviceinriktad, gillar att ge det lilla extra i din roll och sprider positiv energi omkring dig. Du trivs med att arbeta självständigt och i ett högt tempo där du får ha ansvar för flera olika områden. I rollen kommer du behöva ställa krav och förhandla med kontorsleverantörer, därför ser vi att du har skinn på näsan och gärna tar egna initiativ. Därtill är du noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt eftersom det förekommer en del administrativa arbetsuppgifter i rollen.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.

UPPDRAGETS UPPSKATTADE OMFATTNING: Start omgående och 6 månader framåt med god chans till förlängning eller överrekrytering. Arbetstider är på kontorstid, 37,5 h/vecka.

Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och har några års arbetslivserfarenhet, är nyutexaminerad eller fortfarande studerar på högskola/universitet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Svenska Turistföreningen är en ideell organisation inom svensk turistnäring som arbetar med att främja svensk turism samt sprida kännedom om Sveriges natur och kultur. Föreningen har idag cirka 300 000 medlemmar och baserar sin verksamhet på långsiktig och hållbar utveckling. STF:s kontor är beläget i fina lokaler på Södermalm i Stockholm och består idag av ett 40-tal medarbetare som supportar hela verksamheten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • 6 månader Kontorstider, 37,5 h/v
  • Publicerat: 23 juli 2014

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Receptionist

Receptionist

3 maj 2024

Administratör

3 maj 2024

3 maj 2024