Medarbetare till servicedesk

Medarbetare till servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vår kund är en Kommun belägen i Östergötland. Kommunen är uppdelad i fem olika förvaltningar. Kommunledningsförvaltningen består av administration, ekonomi, lön, stadsbyggnad och IT. Förvaltningen ska på kommunstyrelsens uppdrag bland annat initiera, driva, samordna och följa upp kommande strategier. Som medarbetare inom servicedesk jobbar du på IT-enheten vilka ansvarar för drift och utveckling av kommunens IT-infrastruktur och telefoni. I IT-infrastruktur ingår bland annat kommunens fibernät och central drift av verksamhetssystem och klientplattform. På IT-enheten jobbar idag 24 medarbetare.

OM TJÄNSTEN

Detta är ett konsultuppdrag vilket innebär att du kommer att bli anställd av Studentwork och sedan uthyrd som konsult till vår kund under en tidsbegränsad period. Hela rekryteringsprocessen hanteras av Studentwork och frågor om rollen eller arbetsplatsen ställs till Studentwork och ansvarig konsultchef, i detta fall Elin Karlsson (Elin.Karlsson@Studentwork.com). Vi använder oss av ett löpande urval och välkomnar din ansökan redan idag!
DINA ARBETSUPPGIFTER

Som medarbetare på servicedesk driver du ärenden framåt, både via telefon, mail och vid fysiska möten. Du svarar främst på inkommande samtal men du jobbar också med uppföljning då du själv tar kontakt med personer som tidigare har anmält ett problem. Ärendena som du kommer att jobba med kan handla om allt från felanmälningar, frågor om drift och fiber eller beställningar. Varje ärende ska dokumenteras noggrann för att underlätta uppföljning och säkerställa kvalité. På plats erbjuds du en introduktion inom bland annat det system som kunden använder. Utöver detta jobbar du också i Office-paketet och Microsofts programvaror. Du jobbar tillsammans med 2 kollegor på Servicedesk och har utöver det andra kollegor som du också kan vända dig till vid frågor eller problem.

ÖVRIG INFORMATION:
Omfattning: Heltid
Arbetstider: måndag – torsdag 07:30 – 16:30, fredagar 07:30 – 15:00
Period: Detta är en anställning på till att börja med två månader

DIN PROFIL

Vi söker dig som har minst en genomförd gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning mot exempelvis data- eller nätverk. Vi tror att du har ett stort tekniskt intresse, mycket god datavana och uttrycker dig bra på svenska i både tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av serviceorienterade yrken, exempelvis från first-linesupport eller kundtjänst.

Som person tror vi att du som söker har båda fötterna på jorden och är trygg i dig själv och din kunskap inom teknik/IT. Du är kommunikativ, stresstålig, pedagogisk och har ett stort tålamod. Givetvis är du också strukturerad och noggrann i ditt arbete och gillar att ge en service i världsklass.

OM STUDENTWORK

Studentwork är ett av Nordens ledande konsult- och rekryteringsföretag specialiserade på studenter och examinerade kandidater med upp till fem års arbetslivserfarenhet.

Vi erbjuder främst tjänster inom ekonomi, försäljning, marknadsföring, teknik och administration. Vi är experter på att matcha våra kunders behov med kandidaternas egenskaper och kompetens. Hos oss kommer kulturen först och vår verksamhet styrs av våra värderingar: Always Deliver, Be Creative, Take Responsibility och Share Fun.


Mer information

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Studentwork Sweden / Linköping
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2020
  • Ansök senast: 18 februari 2020

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024