Medarbetare till Statens inköpscentral, enheten för ramavtalsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Kammarkollegiet grundades 1539 och är Sveriges äldsta myndighet med målet att också bli en av Sveriges modernaste. På uppdrag av främst Finansdepartementet tillhandahåller vi service inom juridik, ekonomi, kapitalförvaltning, försäkring, statlig ramavtalsförvaltning och upphandling. Vår kunskap och kompetens spänner över många områden. Hos oss arbetar framförallt jurister, ekonomer och kvalificerade handläggare med olika inriktningar. Vi är cirka 270 anställda varav merparten arbetar centralt i Stockholm. Försäkringsverksamheten är belägen i Karlstad.

Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar ramavtal för andra statliga myndigheter. Inom området IT och telekommunikation kan även kommuner och landsting ansluta sig till ramavtalen. Arbetet är omväxlande då Statens inköpscentral upphandlar och förvaltar ca 1100 ramavtal inom ett 40-tal områden med ca 600 leverantörer som regelbundet konkurrensutsätts i nya upphandlingar.



ARBETSUPPGIFTER
På ramavtalsförvaltningen ansvarar du för förvaltning av upphandlade ramavtal samt deltar i förstudiearbete, upphandlingsprojekt och genomförande av leverantörsrevisioner.
Du ansvarar för kontakter med avropande myndigheter samt ramavtalsleverantörer. Du ger hjälp och stöd till avropande organisationer. Avtals- och leverantörsuppföljningar ingår i arbetsuppgiften.

Du organiserar och håller i informationsseminarier och utbildningar om ramavtal inom ditt ansvarsområde.


KVALIFIKATIONER
Du som söker tjänsten ska uppfylla nedanstående krav
-jur kand eller juristexamen
-specialkurs i offentlig upphandling
-erfarenhet av juridiskt arbete t ex från advokatbyrå
-goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

Meriterande är högskoleutbildning i ekonomi.

Som person är du serviceinriktad, stresstålig, har ett strukturererat arbetssätt och är en utåtriktad och drivande person som kommunicerar väl både muntlig och skriftligt så väl externt som externt. Vi vill också att du har en god samarbetsförmåga.

Kammarkollegiet lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna.

ÖVRIGT
Kammarkollegiet främjar jämställdhet och mångfald.

Vårt huvudkontor ligger i nya och moderna lokaler på Birger Jarlsgatan 16. Här arbetar ca 270 personer. Vår Försäkringsavdelning är belägen i byggnaden Karolinen i Karlstad, där arbetar cirka 35 personer.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför vänligen men bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Annika Bondeson
072-204 89 95
SACO Karin Edstrand
08-700 08 48
ST Marianne Ericsson
08-700 09 94
Enhetschef Hans Sundström

Enhetschef Zofia Sola
08-700 07 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kammarkollegiet, Statens inköpscentral
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Provanställning och individuell lönesättning tillämpas.
  • Heltid. Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 21 april 2015

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 16 Stockholm
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 16
Stockholm, 10315

Liknande jobb


Upphandlare

Upphandlare

18 mars 2024

18 mars 2024

Upphandlare

Upphandlare

15 mars 2024

13 mars 2024