Medarbetare till Teknisk Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Point är ett av de ledande företagen inom betallösningar i Europa. Vi har verksamhet i Norden, Baltikum, Storbritannien, Frankrike och Island. Point Sverige har 160 anställda med huvudkontor i Stockholm. Företaget är grundat 1987 och erbjuder betallösningar för små och stora kunder. Sedan 2012 ingår Point i VeriFonekoncernen. Mer information finns på www.point.se.Som medarbetare i vår kundsupport ansvarar du för att ge ett effektivt och kundorienterat stöd till våra kunder. Ärendena som kommer in varierar, allt från tekniska supportärenden till samtal med nya kunder. Kontakten med kunderna sker i första hand via telefon men också via e-post. Kundsupporten spelar en viktig roll och vi har ett nära samarbete med övriga avdelningar inom företaget.

Dina arbetsuppgifter



• · Ta emot och lösa tekniska ärenden

• · Ta emot och lösa transaktionsärenden

• · Försäljning

• · Avtal- och fakturafrågor

Är du den vi söker?

Vi ser att du har ett stort intresse för att arbeta med kundrelaterade ärenden, har ett tydligt kundfokus och gillar att ta kundsamtal. Vidare är du noggrann, serviceinriktad, har en god datorvana och talar flytande svenska samt mycket god engelska i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av tidigare arbete i kundsupport eller liknande serviceerfarenhet. Tidigare arbete med försäljning är meriterande.

För att lyckas i rollen inom Points kundsupport bör du vara ansvarstagande, stresstålig samt ha ett stort tekniskt intresse. Att ta egna initiativ och vara självgående ser vi också som viktiga egenskaper. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet för tjänsten.

Vi erbjuder?

Vi har en enkel idé när det gäller personalfrågor: att ge människor möjligheten att växa, både som individer och professionellt, så att vi med gemensamma ansträngningar kan förbättra vardagen för våra kunder, företaget och för oss själva.

Som anställd på Point får du ta del av våra attraktiva personalförmåner som sjukvårdsförsäkring, friskvårdsbidrag, subventionerad massage på arbetstid, rikslunchkort bl a.

Tjänsterna och ansökan

Vi söker medarbetare på heltid med arbetstider: 11-20 vardagar och 8-17 vardagar samt

en medarbetare på deltid med arbetstider 10-14 tis-fre och 10-18 lördagar.

Vi arbetar löpande med rekryteringsprocessen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag som är den 9 juli 2013. Har du frågor är du välkommen att kontakta Kundsupportchef Susanne Backman på tlf. 0709-79 88 11.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Point Transaction Systems AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Ej specificerat , Ej specificerat , Ej specificerat
  • Publicerat: 27 juni 2013

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024