Medarbetare till vår beställningscentral

Arbetsbeskrivning

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra 110 medarbetare. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?



ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara Färdtjänstens professionella röst utåt?

Vi söker timvikarier till vår beställningscentral. Beställningscentralen är ett kundkontaktcenter som tar emot mellan 2500-3000 samtal per dag. Vi har som mål att besvara 65 % av alla samtal inom en minut. BC består av två grupper med var sin chef. Arbetstiden är schemalagd mellan 07:00-21:00 vardagar, lördag 08:00-21:00 samt söndag/helgdag 09:00-21:00.
Arbetsuppgifterna består av att på ett trevligt och effektivt sätt besvara telefonsamtal och boka färdtjänst- och flexlinjeresor i våra planeringssystem Resetjänst, Planet och Flexus. Du ska tydligt och professionellt hänvisa och informera våra kunder om möjliga resealternativ i den allmänna kollektivtrafiken.
Du kommer att vara timanställd och blir inkallad efter behov när ordinarie personal har planerad eller oplanerad från frånvaro.

KVALIFIKATIONER
Du är kommunikativ, serviceinriktad och engagerad. Du har ett genuint intresse för människor och tycker om att hjälpa andra. Våra resenärer är i huvudsak äldre och personer med olika typer av funktionsnedsättningar. Därför behöver du ha ett stort tålamod, vara tydlig, lyhörd och noggrann och kunna hantera svåra samtal på ett professionellt sätt. Du ska också kunna hantera att det tidvis är hög arbetsbelastning.
För att söka tjänsten ser vi gärna att du har någon arbetslivserfarenhet från serviceyrken t.ex. beställningscentral, kundtjänst, callcenter eller liknande. Du måste ha en avslutad gymnasieutbildning. Du ska också ha god datorvana samt lätt för att lära dig nya system. Det är meriterande om du har erfarenhet av äldre eller personer med funktionsnedsättning. Det är bra om du har god lokalkännedom om Göteborgsområdet och goda kunskaper om den allmänna kollektivtrafiken. God kunskap i svenska i tal och skrift är en förutsättning i kommunikationen med våra resenärer. Kunskaper i andra språk är meriterande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Enhetschef Ainhoa Sala
031-41 95 90
Enhetschef Natasha Illyes
031-41 95 90
IT-chef Lise-Lotte Antonsson
031-41 95 92
HR-specialist Amelie Bjernald
031-419590

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs stad., Färdtjänstförvaltningen
  • 3 platser
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Schema. Tidsbegränsad anställning, tillträde: 2017-05-22 Anställningen startar med tre veckors betald och obligatorisk utbildning på heltid. Under denna tillsättning kommer vi att göra urval och intervjua löpande. , upphör: 2017-08-20 .
  • Publicerat: 21 april 2017

Besöksadress

Högsbogatan 40
None

Postadress

Box 30054
Göteborg, 40043

Liknande jobb