Medarbetare till vår bokning i Gävle

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.

Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar som bäst när vi jobbar som ett lag. Vi utmanar oss själva och varandra till att varje dag söka ständiga förbättringar och högre målsättningar. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra medarbetare så är det grundläggande att vi alltid står upp för schysst spel. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!

Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Vi söker nu en engagerad medarbetare till vår bokningsavdelning i Gävle!

Arbetsuppgifter

* Du kommer främst att ta emot utrikesbokningar från våra kunder via telefon, e-post och EDI.
* Registrering och vidarebefordran av transportinformation.
* Besvara kundförfrågningar med huvudinriktning på utrikesfrakter, priser m.m.
* Dagligt kvalitetsarbete.
* Ha kontakt med utländska agenter/syskonbolag och med samverkande åkerier/chaufförer m.fl.
* Du kommer att ingå i en grupp som även ansvarar för samordning, lastplanering och administration av avgående och ankommande godsflöden i vårat inrikes nätverk.

Din Profil

* Avslutad gymnasieutbildning
* Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska
* Du har en god data- och systemvana
* Du är målinriktad, tar gärna initiativ samt är lösningsorienterad, trivs att arbeta i grupp
* Vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenhet. Vi vet att dina personliga egenskaper är minst lika viktiga som tidigare erfarenheter. För att trivas och bli framgångsrik hos oss är det viktig att du delar våra värderingar Engagerad, Ansvarsfull och Open-minded.

Information och ansökan
Tjänsten är på heltid med start enligt överenskommelse. Placering Schenker Gävle.
På grund av våra höga säkerhetsklassningar är bakgrundskontroll en del av urvalsprocessen. sista ansökningsdag är den 27/1 men då intervjuer sker löpande så kan tjänsten komma att tillsättas innan dess.
För mer information är du välkommen att kontakta Lars Westblom Business Service & Network Linehaul Manager Gävle, via mailadress: lars.westblom@dbschenker.com


Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 januari 2022
  • Ansök senast: 27 januari 2022

Postadress

Bunkalundsvägen 4
Helsingborg, 25368

Liknande jobb


Koordinator

Koordinator

23 december 2023

21 december 2023

19 december 2023

Swedbank söker bolånehandläggare

Swedbank söker bolånehandläggare

15 december 2023