Medicinsk sekreterare, Öron-Näsa-Halskliniken, Hallands sjukhus Halmstad

Arbetsbeskrivning

Region Halland är en av Hallands största arbetsgivare. Vi är över 7 600 medarbetare inom 370 olika yrken – alla lika viktiga. Vårt huvuduppdrag är att erbjuda en god hälso- och sjukvård och att främja utveckling och tillväxt. Visionen för vårt arbete är att göra Halland till den bästa livsplatsen. Region Hallands värdegrund sammanfattas ”Vi KAN”, där K står för kunskap, A för ansvar och N för nytänkande – ord som vi vill ska prägla alla oss som arbetar i regionen.

Hallands sjukhus omfattar akutsjukhusen i Halmstad och Varberg och vi bedriver även planerad verksamhet i Kungsbacka och Falkenberg. Vi har cirka 3 500 medarbetare som arbetar för att ge den bästa möjliga vården till hallänningarna och vi erbjuder specialistvård med hög kvalitet och god tillgänglighet. Våra medarbetare är nyckeln till att Hallands sjukhus har mycket goda resultat i många nationella mätningar och vi arbetar med ständiga förbättringar.

Sekretariatet inom verksamhetsområde 2 innefattar ett 50-tal sekreterare som för närvarande bemannar 4 kliniker på flera enheter inom kliniken i såväl Halmstad som i Varberg. Öron-näsa-halskliniken har två mottagningar i länet där den största verksamheten finns i Halmstad. Kliniken bedriver kirurgisk verksamhet och har slutenvårdsplatser på avdelning 82 som delas med Ögonkliniken och specialisttandvården, urologi och KK.

ARBETSUPPGIFTER
Arbetsuppgifterna är i huvudsak utskrifter från öppenvård och operativ verksamhet. Mottagningen är kopplad till en centralkassa som bemannas av annan förvaltning. Arbetet är varierande då sekretariatet har olika funktioner som man roterar emellan och då varje sekreterare ingår i tvärprofessionella team på kliniken i klinikens kvalitets- och utvecklingsarbete. Tillsammans med klinikens sekreterare i Varberg har man ett gemensamt ansvar för klinikens utskrifter.

Vi erbjuder dig en personlig utvecklingsplan och goda möjligheter att utvecklas i din yrkesprofession. Sekretariatet har en ”OLIVIA” med tydligt beskrivna kompetensnivåer för professionen och ett yrkesforum för intern kompetensutveckling.

Det kan finnas möjlighet att rotera kring olika arbetsplatser inom hela verksamhetsområdet.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i vårdadministration för medicinska sekreterare.
Vi ser det som en självklarhet att våra medarbetare har en utpräglad servicekänsla gentemot både patienter och personal. Vår styrka ligger i vår gemenskap och förutsätter god samarbetsförmåga. Att du som person är noggrann ser vi som en viktig egenskap då vår ambition är att hålla en hög patientsäkerhet och för att en stor del av arbetet är registreringar som beskriver klinikens verksamhet och produktion.
Stor vikt läggs vid flexibilitet och personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Halland har upphandlade avtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Johansson, avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult område 2
035-13 11 75
Jenny Millberg, Vision
035-14 77 71
Maria Johansson PA-konsult
035-13 11 75
Anette Johansson, Avdelningschef
035-13 46 07
Marita Backe, bitr. Avdelningschef
035-13 16 09
Maria Johansson, PA-konsult
035-13 11 75
Avdelningschef Anette Johansson
035-13 11 56
Ställföreträdande avdelningschef Susanne Karlsson Öhlin
035-13 16 09
PA-konsult Maria Johansson
035-13 11 75

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Halland, Område 2 sekreterare Halmstad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 2014-10-01 eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 26 juni 2014

Besöksadress

Södra vägen 9 HALMSTAD
None

Postadress

Box 517
Halmstad, 30180

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare, Psykiatriska kliniken Unga vuxna, Skellefteå

Medicinsk sekreterare, Psykiatriska kliniken Unga vuxna, Skellefteå

21 maj 2024

21 maj 2024