Medicinsk sekreterare till akutmottagning i Kristianstad

Medicinsk sekreterare till akutmottagning i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

- Jag ville vara där det händer med lite mera action. Att börja här var därför ett självklart val för mig. Det roligaste med mitt jobb är just att det är så omväxlande med snabba omställningar, berättar Sandra Nilsson, medicinsk sekreterare.

Centralsjukhuset i Kristianstad är ett av Region Skånes fyra stora akutsjukhus. Här bedrivs kvalificerad akutsjukvård under dygnets alla timmar inom samtliga stora specialiteter. Akutmottagningen i Kristianstad med sina 140 medarbetare, är centrum för akutsjukvården i nordöstra Skåne med drygt 52 000 patientbesök per år och tillhör verksamhetsområde (VO) akut. Till oss kommer 120-160 stycken patienter per dygn, med olika diagnoser i olika allvarlighetsgrad. Vår utmaning är att på bästa sätt bemöta patienten och dess anhöriga i den situation de befinner sig i. I anslutning till akutmottagningen har vi en observationsenhet (OE) där vi tar emot patienter som inte har behov av slutenvård och som förväntas gå hem samt används för observation, utredning och behandling.


ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som vill jobba på en omväxlande arbetsplats. På akutmottagningen arbetar du i ett nära samarbete med övrig vårdpersonal och med dina medicinska sekreterarkollegor.

I din roll som medicinsk sekreterare på akutmottagningen får du mycket omväxlande arbetsuppgifter. Vi har ett brett arbetsfält med stor variation både vad gäller dokumentation och de olika arbetsuppgifterna. Mycket av vårt arbete är inte bundet till specifika individer utan till funktioner, vilket gör att vi lämnar över pågående arbete efter vårt arbetspass. I de specifika sekreterarfunktionerna arbetar vi tillsammans i team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Dessa funktioner gör vårt arbete unikt. Varje dag är en ny utmaning och vi upplever stor variation i vårt arbete. Det finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter.

I tjänsten ingår bland annat journalskrivning via MedSpeech i Melior och registrering i olika system såsom PASiS och Patientliggaren med flera. Inskrivningsarbete tillsammans med sjuksköterska ingår också. Vidare ingår även telefonservice, receptionsarbete och när du känner dig trygg i din roll som sekreterare på akuten, deltar du även i larm på akutrummet. Våra arbetstider sträcker sig över hela dygnet och veckans alla dagar. Vi tillämpar bokningsschema vilket innebär att du i stor utsträckning kan påverka dina arbetstider. Vi erbjuder även friskvårdsersättning enligt avtal.


KVALIFIKATIONER
Du som söker har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) / 400 p (YH) eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning. Vidare har du goda kunskaper i medicinsk terminologi och i svenska språket, i såväl tal som skrift. Vi använder oss av systemen Melior, MedSpeech, PASiS och Patientliggaren och ser gärna att du har kunskaper i dessa system. Vidare krävs allmänt god IT-vana i Windows-miljö.

Vi tror att du som vill bli vår nya kollega uppskattar vår omväxlande arbetsplats lika mycket som vi gör. Du vill ha ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete. Du är serviceinriktad och positivt inställd till de utmaningar som du ställs inför samt tycker om att jobba i ett högt arbetstempo. Du ska vara lyhörd och flexibel, ha en förmåga att behålla ditt lugn i stressade situationer och vara beredd på att hantera de tuffa situationer som ibland uppkommer på en akutmottagning. Som person är det viktigt att du har förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter och att du vill vara med i vår utveckling av patientadministration. Eftersom vi arbetar i nära samarbete med övrig vårdpersonal är det viktigt att du har en positiv inställning och vill bidra till gott samarbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval.

Om du vill veta mer innan du skickar in din ansökan är du välkommen att höra av dig. Varmt välkommen med din ansökan.


ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt som grund för allt vi gör.

Förvaltning Skånes sjukhus nordost är en av Region Skånes fem hälso- och sjukvårdsförvaltningar och omfattar Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) och Hässleholms sjukhus. Våra 2 600 medarbetare driver och utvecklar hälso-och sjukvården i livets alla skeden tillsammans med våra patienter och deras närstående. CSK är ett akutsjukhus med verksamhet dygnet runt och vi erbjuder specialiserad vård inom många olika specialiteter. På Hässleholms sjukhus bedriver vi ortopedi, närsjukvård med rehabilitering. Välkommen!

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marita Brådenmark
044-309 12 12
Ole Sunnerfjell, Vision
044-309 24 73
Stefan Nilsson
044-309 14 14
Caroline Marktorp
044-309 2512
Flemming Björnberg
044-309 17 02
Eva Thörn
044-309 28 05
Inga Svensson
044-309 14 83
Monika Kager Hidås, Områdeschef
044-309 11 57
Bodil Holmquist, Personalspecialist
044-309 27 04
Lena Malmström - Enhetschef
044-309 27 33

Sammanfattning

Postadress

J A Hedlunds väg 5
Kristianstad, 29185

Liknande jobb


Capio Pelarbacken söker medicinsk sekreterare

29 maj 2020

Vårdadministratör

Vårdadministratör

29 maj 2020