Medicinsk sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Akutmottagningen i Kristianstad är centrum för akutsjukvård i nordöstra Skåne med cirka 45 000 patienter per år. Akutmottagningen är bemannad dygnet runt. Vi som arbetar på akutmottagningen är utbildade medicinska sekreterare, sjuksköterskor, undersköterskor, ST-läkare och specialistläkare. Tillsammans skapar vi ett team med bred kompetens och erfarenheter som vi gärna delar med varandra. Vi arbetar för att skapa en god vårdprocess av hög medicinsk säkerhet utifrån den enskilde patientens medicinska behov.

Vi på akutmottagningen välkomnar nya idéer och förslag till förbättringar av verksamheten. Du som medarbetare ses som en oerhört viktig och värdefull resurs i detta utvecklingsarbete. På vår akutmottagning har vi ett ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i sitt arbete.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en medicinsk sekreterare med fallenhet för service, bemötande och att arbeta med en bred variation av uppgifter? Då har vi tjänsten för dig!

Vi söker nu två medicinska sekreterare till Akutmottagningen i Kristianstad. Vi kan erbjuda dig ett intressant och omväxlande arbete där du jobbar mot alla specialiteter. Arbetet innebär stor variation med goda förutsättningar att utvecklas och möjlighet till andra administrativa uppgifter utifrån din ambition och erfarenhet.

Arbetet innefattar receptionsarbete i form av daglig kontakt med patienter och anhöriga, telefonservice, samt kontakter med andra vårdgivare. Vidare innebär tjänsten journalskrivning och diagnosregistrering (DRG). De system vi arbetar i är Melior, MedSpeech, PASIS och PL (regionala patientliggaren). Som medicinsk sekreterare på akutmottagningen medverkar du även som akutsekreterare vid alla larm. Därtill ingår att vara triagesekreterare, vilket innebär att du ingår i ett mottagandeteam bestående av sjuksköterska och medicinsk sekreterare.

Vi månar om våra medarbetares individuella önskemål och behov, där du som medarbetare bland annat har stor möjlighet att påverka ditt arbetsschema genom bokningsschema.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i Hälso- och sjukvårdsadministration 80 p (KY) eller 400p (YH), alternativt motsvarande läkarsekreterarutbildning. Du har goda kunskaper inom medicinsk terminologi samt behärskar det svenska språket i såväl tal som skrift. Tidigare erfarenhet av att arbeta på sjukhus, främst akutmottagning, samt från kassa- och receptionsarbete är meriterande liksom erfarenhet av PASIS och Melior. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i engelska.

Du som söker ska kunna behålla fokus och ha ett professionellt förhållningssätt även när tempot är högt. Därtill har du lätt för att planera ditt arbete samt organiserar och prioriterar aktiviteter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen bör du vara flexibel och lösningsorienterad. Vi värdesätter arbetsglädje och vill att du ska trivas hos oss. Din vilja att vara med och bidra till verksamhetens utveckling är därför av stor betydelse för oss. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Låter det här som en tjänst för dig, tveka inte att skicka in din ansökan redan idag, då vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval.

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Skånevård Kryh bedriver akutsjukvård, planerad sjukvård, närsjukvård och primärvård på 21 vårdcentraler, barnmorskemottagningar och barnavårdscentraler.

Större delen av den akuta sjukvården bedrivs på Centralsjukhuset Kristianstad (CSK) och på Lasarettet i Ystad. Förlossningsverksamhet och vård av för tidigt födda finns i Kristianstad och i Ystad. Hässleholm har ett närsjukhus och ett ortopedisk centrum som är landets största på höft- och knäprotesoperationer.

Förvaltningen har tre uppdrag som omfattar hela Skåne; Palliativ vård och Avancerad Sjukvård i hemmet (ASiH), Ungdomsmottagningar och Dietistverksamhet inom primärvård.

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Farina Svedberg, Enhetschef Akutvårdsavdelningen
0411- 99 55 17
Ingeli Jadesten, Enhetschef
0411-99 55 49
Carin Gunnarsson, Enhetschef
044-309 14 40
Enhetschef Rose-Marie Persson
0411-995023
Joakim Planck - Överläkare/Enhetschef
0768- 87 00 51
Gunilla Juhlin, Chefsstöd
0451-29 88 63
Anders Caräng, Enhetschef
044-309 19 87
Morgan Lundin, Enhetschef
044-309 29 53
Mona Lindqvist, Enhetschef
0411 - 99 59 37
Kerstin Mattsson, HR-specialist
044 - 309 28 01

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånevård Kryh, spec. närsjukvård KRISTIANSTAD
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. eller enligt önskemål. Arbetstiden är förlagd enligt bokningsschema med varierande arbetstider dag och kväll. Nattjänstgöring kan förekomma. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. .
  • Publicerat: 1 augusti 2016

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


Medicinska sekreterare Anderstorp hälsocentral, Skellefteå

Medicinska sekreterare Anderstorp hälsocentral, Skellefteå

20 maj 2024

17 maj 2024

Barnmottagning, administratör

17 maj 2024

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

Medicinsk sekreterare till Torvalla hälsocentral välkomnas!

17 maj 2024