Medicinsk sekreterare till Arbets- och miljömedicin Syd i Lund

Medicinsk sekreterare till Arbets- och miljömedicin Syd i Lund

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Arbets- och miljömedicin Syd (AMM Syd) är en vårdgivare med expertkompetens om hur riskfaktorer i arbetsmiljö och omgivningsmiljö påverkar människans hälsa. Vi utreder samband mellan skadlig exponering och sjukdom hos enskilda patienter. Vi arbetar även sjukdomsförebyggande genom att bedriva utbildning och forskning.

På kliniken finns ett analyslaboratorium som analyserar ämnen i arbetsmiljö eller omgivningsmiljö för att bestämma och bedöma hälsoskadlig exponering. På AMM Syd samarbetar personal inom ett antal yrkesområden som medicinska, samhälls- och beteendevetenskapliga, tekniska och naturvetenskapliga specialiteter. Våra kontaktytor är andra delar av sjukvården, företagshälsovården, arbetsgivare, fackliga organisationer och myndigheter, främst inom Södra sjukvårdsregionen som är vårt upptagningsområde.

Verksamhetens arbete bedrivs dels i processer och dels i arbetsgrupper som spänner över två enheter. AMM Syd har ett mycket nära samarbete med Lunds universitet. Flera av verksamhetens medarbetare är forskningsaktiva.

ARBETSUPPGIFTER
Nu har vi möjlighet att välkomna en medicinsk sekreterare!

Att arbeta som medicinsk sekreterare hos oss på Arbets-och miljömedicin Syd innebär ett omväxlande arbete. Förutom skrivtjänstgöring och patientmottagande har du även ansvar för avdelningstelefonen och är en viktig länk mellan samtliga yrkeskategorier för att det dagliga arbetet kring våra patienter ska flyta på. I skrivtjänstgöringen ingår bland annat journalskrivning, registrering i diverse system, telefonservice samt övriga administrativa uppgifter som förekommer på en vårdmottagning. Utöver detta kopplas andra ansvarsuppgifter på beroende på kunskaper och intresse. Arbetstiden är dagtid, måndag till fredag.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med godkänd utbildning i hälso- och sjukvårdsadministration, 80p KY eller 400p YH alternativt motsvarande godkänd medicinsk sekreterarutbildning, samt goda kunskaper inom medicinsk terminologi. Du behärskar det svenska språket väl i såväl tal som skrift. Vi arbetar och dokumenterar i Melior, MedSpeech och PASiS varför det är meriterande om du har erfarenhet av dessa system sedan tidigare.

Personliga egenskaper som vi värderar högt är att du har sinne för service och bemötande, har ordningssinne samt integritet och förstår vikten av att hantera information på ett professionellt sätt. Du trivs med att arbeta såväl självständigt som tillsammans med andra. Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, varmt välkommen med din ansökan redan idag!



ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.

Region Skåne är en värderingsstyrd organisation som arbetar med värderingarna välkomnande, drivande, omtanke och respekt i allt vi gör.

Medicinsk service ger stöd och service till den skånska hälso- och sjukvården. Våra tjänster omfattar alltifrån laboratoriemedicin och medicinsk teknik till uppdrag inom prehospital sjukvård och forskning. I Medicinsk service ingår division Labmedicin samt division MT och Prehospital sjukvård. Vi är ca 2100 medarbetare i förvaltningen. Division Labmedicin har klinisk verksamhet inom områdena arbets- och miljömedicin, biobank, genetik, immunologi och transfusionsmedicin, kemi, mikrobiologi och patologi. Vi bedriver forskning och utveckling inom våra områden och har ansvar för verksamhet på uppdrag av Södra sjukvårdsregionen. Vi är ca 1350 medarbetare i divisionen.

På http://www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
040-675 36 35
Facklig info se www.dik.se

Marianne Andersson - HR-chef Medicinsk service
046-17 85 99
Jessica Stålrup - Rekryterare
040-625 74 61
Thomas Risberg - Ekonomichef
0768-89 00 20
Lars Kristensson - Förvaltningschef
046-17 86 91
Charlotte Hagö - Kommunikationschef Medicinsk se
046-17 54 25
Annika Palmkvist - Programdirektör 3R
044-309 31 29
HR-specialist Anna Lennartsson
046-176028
Ola Falck, HR-chef
072-216 50 51

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Medicinsk service
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 maj 2020
  • Ansök senast: 11 juni 2020

Besöksadress

Kioskgatan 17 22185 Lund
None

Postadress

Kioskgatan 17
Lund, 22185

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

Medicinsk sekreterare, Primärvårdsområde Väst, Bjurholm HC

26 april 2024

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

Medicinska sekreterare till Onkologimottagning i Malmö

23 april 2024

22 april 2024