Medicinsk sekreterare till Habiliteringen Falkenberg/Varberg

Arbetsbeskrivning


Region Halland är en av de största arbetsgivarna i Halland. Vi är 7 500 medarbetare - alla med uppdraget att främja utveckling och tillväxt och att ge hallänningarna god hälso- och sjukvård. Region Halland har som sin vision "Halland - Bästa livsplatsen." Det innebär att göra Halland till den plats där människor ges bästa möjliga förutsättningar att bo och verka.
Region Halland vill ha engagerade medarbetare som trivs på jobbet och är stolta över det vi tillsammans uträttar. Därför satsar vi på kompetensutveckling, forskning, bra arbetsmiljö och på att utveckla vår verksamhet - det som behövs för att tillsammans bygga bästa livsplatsen.

Habiliteringen är en specialistverksamhet för utredning och uppföljning av barn, ungdomar och vuxna med tidigt förvärvade och varaktiga funktionshinder. Habiliteringen riktar sig främst till barn, ungdomar och vuxna med motoriska funktionshinder, utvecklingsstörning, autism, svåra tal- och språkstörningar samt gravt synskadade barn.
Dessutom ingår att samordna och förmedla kontakt med andra verksamheter och att vara en kunskapsresurs.
Du kommer att arbeta i ett arbetslag med arbetsterapeut, kurator, logoped, läkare, medicinsk sekreterare, pedagog, psykolog, sjuksköterska och sjukgymnast.


ARBETSUPPGIFTER
Som medicinsk sekreterarare på Habiliteringen är Du spindel i nätet och en betydelsefull medlem i vårt tvärprofessionella team. Arbetet omfattar sedvanliga administrativa arbetsuppgifter såsom telefonservice, receptionsarbete, patientkontakt samt utskrift av patientdokumentation. I arbetet är det viktigt med ett gott bemötande både gentemot patienter, anhöriga samt medarbetare. Tjänstgöringen är förlagd till båda orterna.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning i vårddokumentation, har goda IT-kunskaper och erfarenhet av datoriserat journalsystem. Arbetet kräver några års erfarenhet som medicinsk sekreterare eftersom Du arbetar självständigt. Vi värdesätter god samarbets- och initiativförmåga och att du är flexibel i ditt arbete.
Vårddokumentations-/läkarsekreterarutbildning är ett krav.
Du bör ha goda kunskaper i svenska språket och god organisationsförmåga. Det är meriterande om Du har arbetat i VAS journalsystem.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet och egenskaper såsom noggrannhet, servicekänsla och initiativförmåga samt förmåga att samarbeta i grupp.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Larsson avd chef
0340 - 48 18 26
Inga-Karin Ericsson psykolog
0340 - 19437
Anna-Karin Bolinder SACO
035 - 13 45 83
Logoped Elisabeth Eriksson
0340 - 48 15 69
facklig företrädare SACO Anna-Karin Bolinder
035 - 13 45 83
Elin Sjödin sjukgymnast
0340 - 48 15 68
Sjukgymnast Nina Blomstrand
0340-48 15 14
Eva Parck LSR
035 - 13 40 35
Tf verksamhetschef Anna Philis
070-556 51 44
Personalstrateg Jonas Karlsson
035-14 61 07

Sammanfattning

Postadress

Box 517
Kungsbacka, 43480

Liknande jobb


21 april 2010

läkarsekreterare

2 mars 2010

Läkarsektreterare

24 augusti 2010

23 april 2010