OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om verksamheten
Rättspsykiatri är en unik verksamhet inom Sahlgrenska Universitetssjukhuset med uppdrag att ge individuellt anpassad psykiatrisk vård och rehabilitering till patienter som dömts att överlämnas till vård.
Verksamheten disponerar öppen- samt heldygnsvårdslokaler med förhöjd säkerhetsnivå och vårdar också patienter frihetsberövade enligt annan lagstiftning i samband med att de har behov av akut psykiatrisk specialistvård.
Rättspsykiatrin har ett samhällsskyddsansvar, där målet för verksamheten är att patienterna ska klara ett liv ute i samhället utan att återfalla i brott på grund av psykisk ohälsa.
Verksamheten består av sex heldygnsvårdsenheter, en öppenvårdsenhet, en enhet för kuratorer och psykologer, en enhet för säkerhet, en enhet för gemensam administration, en enhet för ledning och stab samt en aktivitetsenhet. Dessa enheter arbetar i nära samarbete med forskningsenheten CELAM (Centrum för Etik, Juridik och Mental hälsa).
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder dig en administrativ tjänst i en omväxlande och stimulerande miljö där du har möjlighet att utvecklas i din roll som medicinsk sekreterare. Du erbjuds också möjlighet till kontinuerlig fortbildning enligt lokala målsättningar och egna intressen.
Du har tillgång till verksamhetens rehabiliteringsfaciliteter, såsom gym och bassäng, för eget bruk. Du kommer komma till en arbetsgrupp som hjälps åt och som värdesätter arbetsglädje. Du kommer sitta i den administrativa delen av byggnaden tillsammans med övriga medicinska sekreterare och läkare som möjliggör ett tätt och nära samarbete.
Möjlighet till hemarbete när arbetet tillåter kommer finnas i samråd med närmaste chef.
Arbetsuppgifter
Du blir en av fyra medicinska sekreterare som tillhör vår administrativa enhet som är placerad i Gunnilse på Rågårdstomten.
I rollen som medicinsk sekreterare kommer du bevaka och administrera delar av rättsprocessen vid rättspsykiatrisk vård.
Du kommunicerar med olika myndigheter samt sköter IT-behörigheter, registrering i kvalitetsregister, protokoll och fakturor. Du kommer även arbeta med diagnosklassificering och diktatskrivning, bevakning utav domar och anmälningar till Förvaltningsrätten samt medverka vid behandlingskonferens.
Om dig
Vi söker dig med vårddokumentationsutbildning som medicinsk sekreterare och som har ett stort intresse för psykiatri och juridik.
Du är flexibel och byter lätt mellan arbetsuppgifter och enheter där behovet är som störst. Du har en samarbetsförmåga som gör att du kan arbeta med olika yrkesgrupper och att du kan gå in i olika konstellationer.
Då din närmaste chef kommer ge dig stor frihet att lägga upp ditt arbete på det sätt som passar dig är det viktigt att du är ansvarstagande. Du har ett driv och arbetar på ett lösningsfokuserat sätt, delar med dig av dina kunskaper till övriga i ditt team samt är mån att utvecklas i din egen roll.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet inom psykiatrisk vård.
Det är viktigt att du är rätt person för oss men det är minst lika viktigt att vi är rätt verksamhet för dig, därför kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.
Välkommen med din ansökan!
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef, Mats Agerforz
031-343 78 35
Verksamhetschef, Alessio Degl´Innocenti
031-343 78 30
Sektionschef, Eirini Alexiou
eirini.alexiou@vgregion.se
Sektionschef, Eirini Alexiou
073-420 64 67
Enhetschef, Veronica Stenberg
veronica.stenberg@vgregion.se