Medicinska sekreterare till Akutmottagningen i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gör skillnad. Varje dag.

Är du redo för en ny utmaning? Vill du ha stor variation i ditt arbete? Skulle du uppskatta att jobba i ett team med stark teamkänsla där vårt arbete svetsar oss samman på ett unikt sätt? Då ska du se hit!

Vi på Akutmottagningen välkomnar nya idéer och förslag till förbättringar av verksamheten. Du som medarbetare ses som en oerhört viktig och värdefull resurs i detta utvecklingsarbete. På vår Akutmottagning har vi ett ledarskap som uppmuntrar, stödjer och engagerar varje medarbetare i arbetet. Vi som arbetar på Akutmottagningen är läkare, omvårdnadspersonal, sekreterare, servicemedarbetare och receptionister. Tillsammans skapar vi ett team med stor bredd av kunskaper och erfarenheter som vi gärna delar med varandra!

ARBETSUPPGIFTER
Att jobba som medicinsk sekreterare på Akutmottagningen i Helsingborg innebär att ingen dag är den andra lik. Vi har ett brett arbetsfält med stor variation både vad gäller dokumentation och de olika unika arbetsuppgifterna. Mycket av vårt arbete är inte bundet till specifika individer utan till funktioner, det gör att vi lämnar över pågående arbete efter vårt arbetspass. Som grund till vårt viktiga arbete finns en utformad utbildningstrappa med stora möjligheter till utveckling.

Den dagliga verksamheten leds av en ledningssekreterare som planerar och lägger upp passet tillsammans med sitt team. Teamet består av en larmsekreterare, en triagesekreterare, en sekreterare som tar emot ambulanser, en receptionist samt övriga skrivande sekreterare. I de specifika sekreterarfunktionerna arbetar vi tillsammans i team med läkare, sjuksköterskor och undersköterskor. Dessa funktioner gör vårt arbete unikt. Varje dag är en ny utmaning, vi upplever stor variation i vårt arbete, det finns möjlighet till utveckling och vi berikas ständigt med nya erfarenheter. Dessutom arbetar vi i en trivsam miljö där teamkänslan är stark.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som vill ha ett spännande, variationsrikt och utvecklande arbete. Du ska vara lyhörd och flexibel, ha en förmåga att behålla ditt lugn i stressade situationer och vara bra på att hantera de tuffa situationer som ibland uppkommer på en Akutmottagning. Vi värdesätter vår goda teamkänsla och arbetsglädje och vi välkomnar dig som vill bidra till att göra vår arbetsplats trivsam.

För att arbeta som medicinsk sekreterare ser vi att du har utbildning i hälso-och sjukvårdsadministration KY 80 poäng/400p(YH) eller motsvarande läkarsekreterarutbildning. Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta som medicinsk sekreterare. Har du arbetat i systemen Melior, Medspeech, PASIS och/eller PL ses även det som en merit.

Låter det här som en tjänst för dig, tveka inte att skicka in din ansökan då vi i denna rekrytering arbetar med löpande urval!

ÖVRIGT
Region Skåne ansvarar för hälso- och sjukvård, kollektivtrafik och en hållbar utveckling i hela Skåne. Vårt högsta beslutande organ är regionfullmäktige, som väljs direkt av invånarna i Skåne.
För att lyckas i rollen tror vi att du är en god ambassadör för våra värderingar; välkomnande, drivande, omtanke och respekt.

Skånevård Sund är en av Region Skånes fyra sjukvårdsförvaltningar. Utöver nedanstående sjukvårdsutbud, bedriver förvaltningen även forskning i egen regi och i samarbete med externa aktörer, där Medicinska fakulteten vid Lunds universitet är största samarbetsparten.
• De somatiska sjukvårdsverksamheterna består av ett akutsjukhus som bedrivs vid Helsingborgs lasarett och tre närsjukhus Lasarettet i Landskrona, Lasarettet Trelleborg och Ängelholms sjukhus.
• Hälsovalsverksamhet bedrivs inom primärvårdsnivå så som vårdcentraler, barnhälsovård och mödrahälsovård inom nordvästra Skåne, Landskrona/Svalöv och Trelleborg, Svedala och Vellinge.
• Psykiatri Skåne tillhandahåller en likvärdig psykiatri för alla medborgare i Region Skåne.

Utöver detta bedriver förvaltningen tre regionövergripande uppdrag:
• Psykiatri
• Centrum för primärvårdsforskning (CPF)
• Kompetenscentrum för primärvård (KCP)

På www.skane.se/rekryteringsstatus kan du se i vilket skede Region Skånes rekryteringar befinner sig och hur många som har sökt tjänsterna.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Rosén, Områdeschef
042- 406 19 74
Christina Rowéus, Enhetschef
042- 406 11 21
Valentina Bala, Områdeschef

Jan Neiderud, Verksamhetschef
042- 406 19 20
Karin Nederman, Överläkare
042- 406 19 30
Camilla Malm, Enhetschef
042-406 32 26
Marie Nielsen, Områdeschef
0725-99 78 97
Anne-Charlotte Svensson, Enhetschef
0410- 75 04 74
Eva-Lotta Persson, Enhetschef, avdelning 4
0418-45 40 72
Therese Hajek, Teamledare, avdelning 2
0418-45 40 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Skåne, Skånevård Sund, spec. närsjukvård och kirurgi KRISTIANSTAD
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. 38,25/38,25 Viss nattjänstgöring kan ingå. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde sker enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att bli aktuellt.
  • Publicerat: 17 februari 2017

Besöksadress

Västra Storgatan 12 KRISTIANSTAD
None

Postadress

Västra Storgatan 12
KRISTIANSTAD, 29189

Liknande jobb


22 april 2024

Administratör/medicinsk sekreterare

Administratör/medicinsk sekreterare

18 april 2024