Medieproducent

Arbetsbeskrivning

Hur medieproducenten blev en av oss
Det var en gång en medieproducent. Vardagen var inte riktigt vad den skulle kunna vara för medieproducenten. Något saknades. Av en tillfällighet upptäckte medieproducenten en dag en annons om ett ledigt jobb. Annonsen var lite märklig. Den var skriven som om medieproducenten redan hade blivit heltidsanställd på en kommunikationsbyrå som heter Identitet – med kontor i en sekelskiftesvåning alldeles vid Triangeln i Malmö – blivit en i gänget där och stortrivdes i den kreativa och varierande vardagen med dem. Det kändes som att hitta hem litegrann. Medieproducentens framtida kollega på Identitet Ad-Karin beskrev i annonsen hur det var att jobba på Identitet så här:



“Det jag gillar mest är att det är flexibelt, en dag är inte den andra lik. Vi har roliga kunder, det är väldigt varierat och det finns gott om möjligheter att påverka.”


Medieproducent tänkte först att det låter ju verkligen som något för mig. Men så smög ödmjukheten, osäkerheten och självmedvetenheten sig på och började viska i örat, håller jag verkligen måttet?


Men vilken tur! Lite korthugget listade annonsen exakt på pricken medieproducentens vassaste förmågor och hur ett projekt skulle kunna se ut:


Först förstå kunden. Därefter förstå kollegan. Tolka underlaget. Organisera och strukturera. Stämma av. Använda formkänslan! Få flyt i arbetet. Producera bilden, grafiken och filmen för webb, e-learningplattform och SoMe, montern, foldern, nyhetsbrevet (medieproducenten kunde visa en portfolio för i stort sett allt det där). Är VR-film kanske också en bra idé i det här projektet? Koppla in rätt personer internt i diskussionen kring den idén. Stämma av. Flexibilitet. Noggrannhet. Hålla deadline.


Medieproducenten hade gott om formkänsla och kunde lätt tolka underlag som fanns i textform och ta det och andras idéer till nästa nivå. Att passa in i teamet kändes inte svårt, snabbt blev medieproducenten en kugge i arbetsprocesserna och i en stor blandning av uppdrag inom marknadsföring, e-learning och varumärkesarbete. Ett extra plus i kanten var att medieproducenten behärskade lärdesign eftersom en stor del av ett befintligt uppdrag rörde det. Tekniska utmaningar var inget problem, medieproducenten var bekväm med sånt. Det löste sig, ibland med hjälp av de andra i teamet.


Medieproducenten kunde fokusera, följa och ge instruktioner och få saker gjorda, och kunde återkoppla när medieproducenten såg att något faktiskt kunde göras smartare än vad det gjorts tidigare. Medieproducenten älskade att vara en i teamet, få visa sina styrkor och såg varje dag fram emot att tillsammans avlasta varandras vardag, få jobbet gjort och se hur kunderna blev nöjda.


Vill du göra den här sagan sann? Ansök! Vi väntar på dig.


Ansökan
Du är varmt välkommen att söka via ansökningsformuläret. Sista ansökningsdag är 2022-05-15. Urval kan ske löpande så vänta inte med din ansökan. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post.
För frågor rörande rekryteringsprocessen och rollen, vänligen kontakta oss på jagvilljobba@identitet.se.


Om Identitet
Identitet är en kommunikationsbyrå baserad i centrala Malmö. Vi gör kreativa insatser så företag marknadsför sig så effektivt som möjligt. För oss är det väldigt viktigt att vara snäll i affärer. Det betyder att vi anpassar våra insatser efter kundernas förutsättningar och var vi kan göra mest nytta, att vi är en pålitlig partner och att vi arbetar tillsammans med kunden så det skapar en ekonomiskt och varumärkesmässigt hållbar utveckling för både dem och oss över lång tid. Det är också viktigt att våra medarbetare arbetar på ett för dem hållbart och utvecklande sätt, och att vi tar vårt ansvar för en hållbar framtid för vår omvärld.

Sammanfattning

Liknande jobb


Vikariat grafisk formgivare

4 oktober 2022

AD assistent

22 april 2010

9 mars 2010

1 mars 2010