Medius söker Redovisningsassistenter

Arbetsbeskrivning

Medius söker två redovisningsassistenter till vår ekonomiavdelningen med placering i centrala Linköping. Du kommer att arbeta tillsammans med ett glatt och ambitiöst team. Vi tror att du har en vilja att lära nytt och dela med dig av dina kunskaper.

Arbetsbeskrivning
I rollen som redovisningsassistent kommer du att vara ansvarig för hela processen kring kund-och leverantörsreskontra för några av våra bolag. Arbetsuppgifterna består bland annat av:

*Uppläggning och hantering av projekt

*Koordinator för tidrapportering

*Konsult fakturering

*Bokföring av in- och utbetalningar

*Kundkredit-hantering

*Hantera leverantörsfakturor, från registrering till attest och bokning

Om du har erfarenhet av elektronisk faktura-hantering är det meriterande, vi använder vår egen programvara MediusFlow XI.

Personprofil
Vi söker dig som har ekonomiutbildning och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna från tjänsteföretag. Eftersom vi använder affärssystemet Microsoft Dynamics AX är kompetens och erfarenhet från det systemet meriterande liksom goda kunskaper i Excel.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och önskar att du är noggrann, stresstålig, drivande, strukturerad och flexibel . detta är viktigt då organisationen utvecklas kontinuerligt. Du är väl förtrogen med de rutiner som förekommer på en redovisningsavdelning samt van att arbeta mot deadlines. Du gillar att kommunicera och hjälpa andra samt att bygga och bibehålla nätverk.

Om Medius
Medius är en världsledande leverantör av molnbaserade lösningar för elektronisk fakturahantering (MediusFlow). MediusFlow är marknadens mest dynamiska och kraftfulla lösning för elektronisk fakturahantering. Lösningen är intuitiv och enkel att använda och möter globala organisationers alla behov, oavsett om det är 10 000 fakturor eller miljontals. MediusFlow är unik genom sin kombination av förpaketerade processer för elektronisk fakturahantering, inköp och kontrakthantering. Medius är de sanna experterna inom elektronisk fakturahantering. Medius har sitt huvudkontor i Sverige med dotterbolag och partners över hela världen.

Vi är passionerade i vårt jobb, vi vill jobba med de bästa för att bli Nr 1 och vi strävar efter det genialt enkla. Och vi vågar för att lyckas. Kort sagt: Bra människor med en bra laganda. Och vi är proffs på det vi gör.

Vi erbjuder
På Medius ekonomiavdelning är vi ett professionellt och glatt gäng som gärna jobbar i team. Vi förbättrar rutiner och utvecklar våra processer, vi kan därmed erbjuda en spännande och intressant resa!

Vi söker två tjänster där den ena är en tillsvidare anställning och den andra en visstidsanställning då en av våra medarbetare går på föräldraledighet. Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi hanterar ansökningar löpande varför vi ber dig att skicka din ansökan så snart som möjligt.

För frågor om tjänsten, kontakta Susanne Willén, Head of Finance and Accounting

susanne.willen@medius.se

072-386 93 48

För frågor om rekryteringsprocessen kontakta Emmy Tjellmander, Human Resources

emmy.tjellmander@medius.se

070- 852 87 06

Kontaktpersoner på detta företaget

HR Emmy Tjellmander
0708528706
HR Emmy Tjellmander

R&D Director Henrik Rosén
0721617493

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Medius AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Två tjänster, varav en tillsvidare och en är en visstidsanställning
  • Publicerat: 22 april 2016

Besöksadress

Platensgatan 8
None

Postadress

None
LINKÖPING, 58220

Liknande jobb


24 april 2024

Comibri söker Redovisningsassistent

Comibri söker Redovisningsassistent

20 april 2024