Medlemscenter/ handläggare /fackförbund / kundservice

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Förbundet grundades 1897 och är idag ett av 14 fackförbund som ingår i Landsorganisationen, LO. Förbundets uppgift är att se efter medlemmarnas intressen på arbetsmarknaden och inom näringslivet. De över 60 000 medlemmarna arbetar i en rad olika branscher och yrkesområden inom Transport- och säkerhetsnäringen. Förbundet är ett fackförbund som arbetar för politisk, social och ekonomisk demokrati.

Arbetsuppgifter:

Som kundtjänstmedarbetare ingår du i en grupp om fyra personer som arbetar med medlemsvård. Detta innefattar att ha telefonkontakt med medlemmar som ringer in gällande sina in- eller utträden i förbundet. En stor del av tjänsten innebär medlemsvärvning, det vill säga att kontakta potentiella medlemmar för att informera dem om medlemskap i förbundet. I rollen ingår även viss administration som att registrera inkomna anmälningsblanketter i förbundets datasystem. Därutöver tar du kontakt med medlemmar gällande medlemsavgifter, kampanjer och liknande.

Profil:

• Erfarenhet av telefonservice och administration
• Meriterande: Fackligt engagemang
• Goda datakunskaper
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är social och bra på att knyta kontakter. Du kommunicerar gärna med telefonen som hjälpmedel då tjänsten innefattar att ta kontakt med medlemmar kring olika ärenden. Vidare är du strukturerad och noggrann då du hanterar administrativa processer. För att passa in i organisationen utgår vi ifrån att du delar arbetarrörelsens värderingar. Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm, centralt
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Kundtjänst, medlemscenter, facket, fackförbund, arbetsrörelsen, administratör, medlemshandläggare, handläggning, Stockholm, handläggare, handtjänstmedarbetare, kundservice, kundservicemedarbetare

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 16 mars 2018

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


25 april 2024

25 april 2024