Menigo söker växeltelefonist/teamledare

Arbetsbeskrivning

Inhouse söker för Menigo Foodservice AB:s räkning en telefonist/teamledare med ansvar för tre telefonister till kontoret i Stockholm. Menigo har Sveriges bredaste sortiment av mat, dryck och restaurangutrustning och vill vara den självklara samarbetspartnern för alla krögare och servicehandlare i Sverige. De har åtta säljkontor runtom i Sverige med cirka 900 anställda. Företaget ägs av Europas största Foodserviceaktör, Brakes Group. Kontoret ligger i Årsta, för mer information om företaget gå in på www.menigo.se Företaget erbjuder ett roligt och självständigt arbete som präglas av högt tempo och många sociala kontakter med såväl kunder som kollegor. Arbetsbeskrivning: I denna befattning kommer dina arbetsuppgifter till ca 70 procent bestå av traditionella växeltelefonistuppgifter, det vill säga att du tillsammans med övriga telefonister har ansvaret för att inkommande samtal kopplas vidare till rätt mottagare inom organisationen. De resterande 30 procenten är du teamledare, vilket innebär att du har det övergripande ansvaret för att telefonväxeln fungerar optimalt, smidigt och har rätt bemanning vid rätt tidpunkt. Telefonisterna bemannar även företagets reception i Stockholm samt bistår kontorsservice med vissa arbetsuppgifter. Dina arbetsuppgifter: Utöver de traditionella växeltelefonistuppgifterna, består din roll av följande: ? Schemaläggning av telefonisternas arbetstider. ? Kontakt med underleverantörer för telefoni, framförallt i frågor som rör växelns funktion. ? Medverka vid uppdateringar av växeln samt tillsammans med It-avdelningen felsöka och åtgärda eventuella störningar i systemet. ? Utbilda nyanställda inom telefonisystemet samt införskaffa mobiltelefon, abonnemang och tillbehör mm. ? Godkänna och kontrollera telefakturor för fast abonnemang och från underleverantörer. ? Ta fram statistik och rapporter Profil: Du som söker bör vara ansvarsfull, social och positiv. Du brinner för att ge god service och är inte rädd för att aktivt lösa olika problem som kan uppstå. Dessutom krävs god datorvana och grundläggande kunskaper i Microsoft Office. Du bör även vara bra på att planera och skapa ordning. Du har tidigare erfarenhet av reception och/eller telefonväxlar, tidigare personalansvar är meriterande men inget krav. Det är ett glatt och trevligt team och det är viktigt att du är en lagspelare. Övrigt: Tjänsten är från 75 - 100 procent, du kommer initialt att vara anställd av Inhouse för att sedan gå över till kund. Växeln är öppen mellan 07.30 ? 17.00 och du kommer att ha schemalagda arbetstider. Intervjuer sker löpande. Låter detta som en tjänst som skulle passa dig? Skicka då in din ansökan så fort som möjligt! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, gå in på www.inhouse.se och sök tjänsten där.

Artiklar i detta ämnet

  1. Gratis kontantkort - Hur då?

Kontaktpersoner på detta företaget

Thomas Nyström
0704339722
Elin Siggelin

Maria Bergholtz

Anders Stenbeck

Ellinor Danielsson

Katharina Hjorth

Ellinor Danielsson
0704315018
Elin Siggelin

Katharina Andersson

Katharina Andersson
0704315013

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Inhouse AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 16 juli 2010
  • Ansök senast: 15 augusti 2010

Besöksadress

Grev Turegatan 30, Stockholm
None

Postadress

Grev Turegatan 30
Stockholm, 11438

Liknande jobb


Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter, vikariat

Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter, vikariat

17 september 2024

Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter

Administratör till Kriminalvårdens Servicecenter

17 september 2024

Operatörer till Polisens Kontaktcenter (Järva)

Operatörer till Polisens Kontaktcenter (Järva)

9 september 2024