Meriterande sommarjobb som inköpsassistent på globalt företag

Arbetsbeskrivning

Har du ett intresse för koordinering och inköp? Vill du få in en fot på ett globalt företag? Vi söker nu en inköpsassistent för ett konsultuppdrag på heltid mellan perioden 1 juni – 31 augusti. Som inköpsassistent får du axla ansvar tidigt och agera spindeln i nätet med aktörer i bland annat USA. Spika sommarplanerna och sök denna meriterande tjänst redan idag, urval sköts löpande!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för vår kunds räkning en inköpsassistent. Vår kund behöver förstärkning under sommarperioden 1 juni till 31 augusti.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund.

ARBETSUPPGIFTER
Som inköpsassistent kommer du att utgöra länken mellan avdelningen i Umeå och andra tillverkningsenheter. Dina arbetsuppgifter kommer bestå av att inrätta poster i kundens ERP system(Enterprise resource planning system) ämnade för planering och inköp av data.

Du kommer att ha den största kontakten med en tillverkningsenhet lokaliserad i USA, där din uppgift blir att ta emot beställningar och därefter skapa en beställningsbar order i företagets system. Men du kommer även att ha nära kontakt med företagets sourcing, planering - och produkttillverkningsingenjörer.

Du kommer till exempel att:


* Utgöra länken mellan Umeå och andra tillverkningsenheter
* Ta emot beställningar och skapa en beställningsbar order
* Inrätta poster i kundens ERP system


Tjänsten passar dig som har god förmåga att hålla struktur och lära dig nya system. Vidare har du ett intresse för inköp och ser detta som en chans för dig att ta nästa steg i din karriär. Vi på Academic Work vill bli din karriärpartner, och genom att arbeta som konsult via oss vill vi skapa en långsiktig relation.

VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som har en gymnasieexamen inom företagsekonomi, administration, handel, logistik eller liknande.

Vi ser det som meriterande om du har en Universitetsexamen inom företagsekonomi, handel och logistik eller liknande, men det ses inte som ett krav för tjänsten.

Efterfrågade specifika kompetenser:


* Goda kunskaper i MS Office
* Du talar och skriver både svenska och engelska flytande


Det är meriterande om du har några års erfarenhet av inköps- och/eller logistikplanering samt goda kunskaper i ERP/MPS system, som exempelvis Oracle Advance Planning Modul. Vidare är det meriterande om du har erfarenhet av schematiskt material- eller produktionsplanering i stora eller medelstora företag. Likaså om du är APICS certifierad.

Som person är du en lagspelare som inkluderar kollegor på ett naturligt sätt. Du har inga problem att ge och ta emot feedback på ett ödmjukt sätt. Vidare har du ett externt fokus, med andra ord har du förmågan att förutse händelser som kan påverka kunden och proaktivt navigera genom dem.

Du är inte rädd för att ta ansvar och stundvis arbeta i ett högt tempo. Tycker du även om att möta många människor i ditt arbete och fungera som spindeln i nätet är det här tjänsten för dig.


* Start: 1 juni 2015 – 31 augusti 2015
* Omfattning: Heltid
* Placering: Umeå
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ume01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.

Som konsult på Academic Work erbjuds du:


* Kollektivavtal: Samtliga våra tjänster omfattas utav kollektivavtal vilket ger dig avtalsenliga villkor gällande semester, lön, pension, sjukfrånvaro etc.
* Dedikerad konsultchef: Som anställd på Academic Work får du en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att hjälpa dig utvecklas i din yrkesroll samt säkerställa att du trivs på din arbetsplats.


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGE INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Vår kund är en global aktör, verksamt inom hälsovården och erbjuder ett brett sortiment av produkter och tjänster. Förutom framställning av mediciner utvecklar de även medicinsk utrustning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 26 maj 2015

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


19 april 2024

24 april 2024

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

24 april 2024