Metodansvarig för krav

Arbetsbeskrivning

Bolagsverket granskar, registrerar och informerar för ett enkelt företagande och ett rättssäkert näringsliv. Vi finns i Sundsvall och är cirka 500 anställda. Våra värdeord, kompetens, engagemang och kundnytta, vägleder oss i vårt arbete. Vi strävar efter att vår arbetsplats ska spegla mångfalden i samhället. Dessutom vill vi inspirera till goda levnadsvanor och ökat hälsomedvetande hos våra anställda. Hos oss får du möjlighet att utvecklas i en god arbetsmiljö som kännetecknas av respekt för allas lika värde.



ARBETSUPPGIFTER
Till sektionen Metod och Arkitektur söker vi en specialist inom området kravhantering. Arbetet består i att säkra effektiva och ändamålsenliga processer, metoder och verktyg i vår systemutvecklingsmodell, som har sin grund i Open Unified Process och Scrum. Systemutvecklingsmodellen är nyligen framtagen och vi är inne i en intensiv period med införande.

Du kommer att ansvara för kravhantering vilket innefattar metodbeskrivningar, mallar och riktlinjer. I arbetsuppgifterna ingår bland annat att hålla interna utbildningar, driva förbättringsaktiviteter och genomföra utredningar inom kravområdet. Du kommer även att agera som metod- och verktygsstöd inom kravhantering för utvecklingsavdelningen.

För att säkerställa att arbetet inom kompetensområdet ger avsedd effekt vid användande kommer du att dela din tid mellan att delta i projekt/förvaltning och att utveckla området. Arbetet kommer ske i nära samarbete med berörda användare. En viktig aspekt av arbetet inom projekt/förvaltning är att se hur utformningen av kompetensområdet fungerar i det operativa arbetet.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller praktisk erfarenhet som vi bedömer som likvärdig. Du har minst tre års erfarenhet av arbete i systemutvecklingsprojekt, agil metod ex scrum eller motsvarande och någon systemutvecklingsprocess som baserar sig på Unified Process.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet där vi värderar egenskaper som lyhördhet, samarbets- och analytisk förmåga. Du kan uttrycka dig väl i skrift och tal i både engelska och svenska.

Du kommer att vara en viktig länk mot verksamheten och våra produktägare därför är det av stor vikt att du har lätt för att sätta dig in i och förstå verksamhetens behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Patrik Wellén
060-18 45 61
Fackliga representanter för SACO, SEKO och ST
0771-670 670
Inga Otmalm
060-18 44 44
Sebastian Cordova

Sektionschef Mats Karlsson
060-18 44 58
Sektionschef System 1 Patrik Boberg

Sektionschef System 2 Sara Söderholm

Sektionschef Martin Bylund
060-18 43 26
Enhetschef, (rekryterande chef) Patrik Wellén
060-18 45 61
Enhetschef Systemenheten Niklas Karlsson
060-184649

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bolagsverket, Utvecklingsavdelningen Sundsvall
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 4 mars 2014

Besöksadress

Stuvarvägen 21 85181 Sundsvall
None

Liknande jobb


Business Consultant IT

Business Consultant IT

19 januari 2024