Migrationsverket rekryterar Upphandlare med erfarenhet från LOU

Arbetsbeskrivning

Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.


Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige.
Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.



Arbetsbeskrivning
Upphandlings- och inköpsenheten är inrättad från årsskiftet 2012/2013. Enheten ingår i Verksamhetsområde Administration där verksamhetsgrenar som IT, säkerhet, registratur, administrativ service, sekretessärenden, upphandling, inköp, behörighetsadministration, arkiv och systemförvaltning ingår.

I arbetet ingår att tillsammans med dina kollegor delta i förbättringsarbetet och aktivt utvärdera och utveckla arbetsmetoder och processer i syfte att öka kundvärdet. Som grund för detta arbete tillämpas Lean och dess grundläggande fundament – ständiga förbättringar och respekt för människan.

Du ska självständigt genomföra upphandlingar. Arbetet är projektorienterat och en viktig del i arbetet är att vara drivande i upphandlingsprojekten. Du kommer att arbeta i ett elektroniskt upphandlingsverktyg.
Du har även ansvar för att stödja myndigheten vid införande och förvaltning av vårt e-handelssystem.

Du ska tillsammans med övriga medarbetare på enheten utveckla och förenkla rutiner inom området. I arbetet ingår även att informera om och följa upp avtal samt att ge råd och stöd till organisationen. Du kommer även att medverka som lärare i internutbildningar. Uppdraget kan medföra vissa resor.

Vem är du?
Vi ser att du är affärsjurist alternativt har du utbildning i inköp och offentlig upphandling. Du har kunskaper inom juridik och ekonomi, eller annan utbildning som bedöms lämplig. Du ska ha tidigare arbetslivserfarenhet av kvalificerat inköp och upphandling. Du ska även ha erfarenhet av arbete med avrop med förnyad konkurrensutsättning, eller annan erfarenhet som bedöms relevant. Erfarenhet av att genomföra annonserad upphandling enligt lagen om offentlig upphandling är särskilt meriterande. Tidigare arbete med e-handelssystem eller elektroniskt beställningssystem är meriterande.

Du ska vidare ha ett affärsmässigt synsätt. Har du också förhandlingserfarenhet är detta en merit. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska (gärna också på engelska) och ha god samarbetsförmåga. Det är också viktigt att du är mål- och resultatinriktad.

Erfarenhet av Lean är meriterande.Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. LOU är ett krav.

Kontaktperson
Migrationsverket samarbetar med Experis Manpowergroup i denna rekrytering. Vid frågor kontakta Experis rekryteringskonsult
Therese Fyhr, 011-191898

Vi ser att du i första hand söker via länken nedan, du kan även söka via epost.

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid

Fackliga kontaktpersoner SACO, Kent Eriksson, 010-485 52 28
eller ST, Patrik Hersland, 010-485 29 84

Anställningen är tillsvidare. Provanställning kan bli aktuellt
Vi tillämpar individuell lönesättning
Tillträde efter överenskommelse
Stationeringsort: Norrköping

Kontaktpersoner på detta företaget

Catrine Björn
+46 8 452 33 39
Magnus Gustafsson
08-452 33 85
Lotta Holme
08-452 3328
Malin Magnusson
08-736 28 47
Viveka Brynbo
08-452 33 56
Daniel Pettersson
018-185975
Therese Fyhr
011-191898
Charlotte Hedenborn
036 17 30 65
Linda Malm
0480-42 52 42
Catharina Platoff

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis Sverige Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 11 oktober 2013

Besöksadress

Skogsbovägen 5
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


Upphandlingsansvarig

Upphandlingsansvarig

30 maj 2024

Procurement Specialist

30 maj 2024