Miljö- och kvalitetssamordnare

Miljö- och kvalitetssamordnare

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Renova Miljö står inför en spännande framtid och söker nu en Miljö- och kvalitetssamordnare. Har du tidigare en bakgrund inom arbete med miljö- och kvalitetsfrågor, gärna inom avfallshantering eller en liknande erfarenhet, då kan Renova Miljö vara din nya arbetsgivare. 

I rollen som Miljö- och kvalitetssamordnare inom affärsområde logistik ansvarar du för att initiera och driva miljö- och kvalitetsarbetet framåt på operativ nivå. Du kommer att medverka i och driva utvecklings- och utredningsfrågor inom affärsområdet. Ditt arbete kommer att bidra till att förbättra våra tjänster, öka vårt fokus på kvalité och kundnöjdhet samt minska vår påverkan på miljön.

Tjänsten innefattar omvärldsbevakning inom avfall samt miljö och du kommer bistå affärsområdet med stöd, råd och utbildningar gällande miljö- och kvalitetsrelaterade frågor. Du bevakar förändringar och nyheter inom miljölagstiftningen och stöttar affärsområdet gällande efterlevnad och krav. 
Som Miljö- och Kvalitetssamordnare inom affärsområde Logistik kommer du att vara en nyckelperson i vårt uppdrag att upprätthålla höga standarder för miljö och kvalité i hela affärsområdet. Du kommer att rapportera till affärsområdeschefen och ingå i ledningsgrupp för att utveckla och genomföra strategier som kommer att göra skillnad.

Du kommer att samarbeta med andra interna avdelningar för att integrera miljö- och kvalitetsmål, kvalitetssamordning, kemikalier, hållbarhet, remisser och utredningar i alla aspekter av vår verksamhet och våra leveranser.

Det ingår en del administrativt arbete som exempelvis att ta fram statistik, miljörapportering till myndigheter, ansöka om och säkerställa att affärsområdet har gällande tillstånd, göra anmälningar inom miljö- och kvalitetsområdet, genomföra och dokumentera miljöronder och riskanalyser. Du kommer också att arbeta med förbättringsarbete inom affärsområdet.

Tjänstens placering är på Holmen i Göteborg i nya och fräscha lokaler en kort promenad från Göteborgs Central, men du kommer även att spendera tid ute på våra anläggningar.

Välkommen in med din ansökan på www.randstad.se, senast 2023-11-06. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta simona.moller@randstad.se.

Ansvarsområden
Upprätthålla höga standarder för miljö och kvalitet inom affärsområdet
 Rapportera till affärsområdeschef 
Operativt och strategiskt arbete tätt ihop affärsområdets ledningsgrupp där du ingår för att utveckla och genomföra strategier som kommer att göra skillnad 
Samarbeta med andra interna avdelningar för att integrera miljö- och kvalitetsmål, kvalitetssamordning, kemikalier, hållbarhet, remisser och utredningar i alla aspekter av vår verksamhet och våra leveranser
 Administrativt arbete som exempelvis att ta fram statistik, miljörapportering till myndigheter, ansöka om och säkerställa att affärsområdet har gällande tillstånd, göra anmälningar inom miljö- och kvalitetsområdet, genomföra och dokumentera miljöronder och riskanalyser
 Arbeta med förbättringsarbete inom affärsområdet


Kvalifikationer
Eftergymnasial utbildning inom miljö och kvalité, eller annan relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
Erfarenhet av arbete med miljö- och kvalitetsfrågor, gärna inom avfallshantering eller en liknande bransch
Vana att jobba med olika IT system och har god vana av Officepaketet
Erfarenhet av att analysera data samt sätta samman rapporter och presentationsmaterial
Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
B-körkort

Meriterande
 Kunskaper inom Lean och ständiga förbättringar
Kunskap om miljölagstiftning och kvalitetsstandarder

Vi söker dig som är mycket driven, självgående, lösningsorienterad som ser möjligheter och tillfällen till förbättringar och ökad kvalitet. Du är starkt fokuserad på utveckling och effektiviseringsarbete och du har en hög social kompetens och är nyfiken. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet och nu är redo att ta nästa steg. Du äger en förmåga att få människor med dig på olika nivåer i företaget. 

Om företaget
Vi sätter värde på allt - för en hållbar morgondag! Som Västsveriges ledande aktör inom avfall och återvinning har vi en viktig roll att fylla. Vårt uppdrag är att skapa affärsmässig samhällsnytta genom att ta ett långsiktigt ansvar för miljöriktig och kostnadseffektiv avfallshantering och återvinning. Genom att aktivt satsa på forskning och utveckling tar vi också ansvar för framtiden. Vår tunga fordonsflotta är fossilfri och vi behandlar drygt 1 miljon ton avfall och återvinningsmaterial om året. Vi är en koncern med två bolag som ägs av 10 kommuner i Västsverige och totalt är vi ca 800 medarbetare. Helhetsperspektiv, Engagemang, Tillsammans och Ansvar sammanfattar vårt förhållningssätt!

På Renova får du vara med och bidra till ett hållbart samhälle!
Vi arbetar för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande, och som anställd får du ta del av våra förmåner inom träning och hälsa, exempelvis friskvårdsbidrag, massage, cykelleasing, rabatter på träningsanläggningar, gruppträning med instruktör på din arbetsplats samt ett välutrustat gym.
Övriga förmåner innefattar subventionerad lunch, karriärcoachning, trivselaktiviteter m.m.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2023
  • Ansök senast: 6 november 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Hållbarhetsansvarig

Hållbarhetsansvarig

14 maj 2024

Sustainability Manager – OR Solutions

Sustainability Manager – OR Solutions

14 maj 2024

Koordinator

Koordinator

14 maj 2024

Miljösamordnare

Miljösamordnare

9 maj 2024