Miva söker fastighetsansvarig

Miva söker fastighetsansvarig

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i en bransch som gör skillnad på riktigt?
Vatten och avlopp är tillsammans med avfall och återvinning vår vardag.

Våra huvuduppgifter är konkreta, men det är också i vår bransch som de stora satsningarna görs. Det behövs eftersom en viktig del av vår infrastruktur ska fungera både idag och långt in i framtiden.

Vatten är världens viktigaste livsmedel och vi har ett ansvarsfullt uppdrag för att det ska gå en ren och frisk framtid till mötes i många miljoner år till. Därför behöver vårt arbete hela tiden utvecklas i takt med nya förutsättningar och utmaningar.

Just nu behöver vi utöka vår kunniga och engagerade personalstyrka med en fastighetsansvarig till vår avdelning Styrning och samordning. Avdelningen har ansvar för bolagsövergripande frågor och sätter upp riktlinjer samt stöttar och samordnar verksamheten i vardagen. Vi söker dig som vill jobba i en samhällskritisk verksamhet där du gör skillnad på riktigt. Är du den vi söker?

Dina arbetsuppgifter
I rollen som fastighetsansvarig ansvarar du för drift och underhåll av ett varierat fastighetsbestånd av både nya och gamla fastigheter. Beståndet består totalt av cirka 250 stycken byggnader i form av bland annat kontorslokaler, vattenverk, avloppsreningsverk, pumpstationer och lagerlokaler. Som fastighetsansvarig har du ett nära samarbete med många andra delar av organisationen, bland annat i frågor som rör brandskydd, skalskydd och larm samt pågående byggprojekt.

Ditt ansvar och dina arbetsuppgifter kommer bland annat att bestå av att:

- ansvara för energikartläggningar och att planer tas fram för att ständigt minska vår energiförbrukning
- säkerställa att myndighetskrav inom området efterlevs
- ansvara för Mivas hyresavtal och andra avtal kopplat till våra fastigheter, exempelvis el/fjärrvärme/fiber, snöröjning och gräsklippning
- hantera fastighetsfrågor i byggprojekt
- hantera avtal där Miva är fastighetsägare, exempelvis ledningsrätter och servitut
- ansvara för delar av vårt systematiska arbete med brandskydd, säkerhet, trycksatta anordningar och heta arbeten
- resultat- och budgetansvar för drift samt förebyggande och felavhjälpande underhåll.
- upprätta drift- och underhållsplan
- du förväntas vara delaktig i att utveckla och förbättra processbeskrivningar, metoder och rutiner inom ditt ansvarsområde.

Vem söker vi?
För rollen krävs flerårig erfarenhet från fastighets- eller byggbranschen. Du har relevant eftergymnasial utbildning eller likvärdiga kunskaper förvärvade genom erfarenhet. Du har erfarenhet av att arbeta med drift- och underhållsplaner och har i tidigare roller haft ett ekonomiskt ansvar. Då vi har många avtal kopplade till våra fastigheter har du även erfarenhet av avtalsfrågor och upphandlingar.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ansvarstagande och ”ett driv” är A och O för denna tjänst, liksom struktur och samarbetsförmåga. Du är också noggrann och serviceinriktad, och för dig är det självklart att bidra till en positiv och hälsosam arbetsmiljö.

Tjänsten kräver att du kan formulera dig väl i tal och skrift på svenska. Du har även datorvana och goda IT-kunskaper. Meriterande om du har erfarenhet av arbete i auto-cad eller liknande verktyg för framtagande av enklare ritningar.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Vi är Miva, Miva är vi
Mivas verksamhet är en av grundpelarna i samhället, vilket gör vårt arbete viktigt och meningsfullt. Vi erbjuder en stimulerande och kreativ miljö, tydliga och mätbara mål samt realistiska krav och utmaningar som lägger grunden för att kunna göra ett bra arbete. Genom delaktighet och ansvar medverkar du till verksamhetens utveckling. 

Utifrån våra årliga medarbetarundersökningar kan vi stolt konstatera att personalen mår bra och trivs hos oss. Möjligheten till balans mellan arbete och fritid är stor. Det gör också att viljan att rekommendera oss som arbetsgivare är hög.

Våra kunder trivs också med oss. År efter år får vi höga betyg i våra kundundersökningar. Det är inget vi tar för givet, men vi är övertygade om att våra engagerade medarbetare spelar en stor roll för att allas vardag ska fungera. Varje dag, året runt.



Tillträde: Enligt överenskommelse

Tjänstgöringsgrad: 100 %, tillsvidareanställning

Säkerhetsprövning och drogtest kommer att göras i samband med anställning.

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 17 mars 2024 men avvakta inte till dess att skicka in din ansökan då urvalet sker löpande under ansökningstiden.

Vi har gjort vårt mediaval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med företag/försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Om Miva

Miljö och Vatten i Örnsköldsvik AB (Miva) är ett helägt kommunalt bolag som ansvarar för vatten och avlopp samt avfall och återvinning i Örnsköldsviks kommun. Vi producerar, distribuerar och säljer dricksvatten samt tar hand om och renar avloppsvatten. Vi ansvarar även för att samla in, behandla och transportera bort kommunens hushållsavfall. Miva har drygt 115 medarbetare och omsätter cirka 200 miljoner kronor. Våra ledstjärnor är engagerade medarbetare, långsiktigt miljöansvar, nöjda kunder och effektiv resursanvändning. Miva och Örnsköldsviks kommunkoncern ingår i ett finskt och samiskt förvaltningsområde.

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Miva
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 februari 2024
  • Ansök senast: 17 mars 2024

Liknande jobb


11 december 2023

Förvaltare till KFS i Stockholm

Förvaltare till KFS i Stockholm

7 december 2023

7 december 2023

Fastighetssamordnare

Fastighetssamordnare

7 december 2023