M/S Molly söker en eventkoordinator med fokus på service & administration!

Arbetsbeskrivning

Nu har du möjlighet att ta dig an en bred roll med många kontaktytor och bli en del av det lilla och härliga teamet på charterbåten M/S Molly. Vi söker nu en administrativ eventkoordinator som ska arbeta på M/S Molly som utgår från Strandvägskajen i Stockholm. Trivs du i en serviceroll och är en person som vill ha kontroll och som aldrig lämnar något åt slumpen? Sök då tjänsten redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för M/S Mollys räkning en eventkoordinator som ska bli en del av teamet som idag består av tre personer. Teamet arbetar på plats på båten och arrangerar olika typer av event. Du erbjuds en bred koordinerande roll som bland annat innefattar kundkontakt, bokning av arrangemang samt planering och uppföljning. Du kommer också ansvara för fakturering och viss ekonomisk uppföljning. M/S Molly erbjuder event för både företag och privatpersoner, tex konferenser, företagsfester, bröllop och födelsedagar.

Tjänsten passar dig som trivs i en administrativ roll med variation och ett högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Din noggrannhet är av största vikt för att säkerställa att eventen går som planerat och inget ska falla mellan stolarna. Du kommer att få ta dig an många områden i tjänsten och denna möjlighet passar dig som drivs av mål och vill vara med i M/S Mollys fortsatta framgångar. Då företaget har som mål att expandera på sikt kommer dina arbetsuppgifter och ansvarsområden även kunna utvecklas utefter detta.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och M/S Mollys önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos M/S Molly.

ARBETSUPPGIFTER
I rollen som eventkoordinator har du en nyckelfunktion med löpande kontakt med kunder och du är den som sköter allt från A till Ö gällande eventplanering. Du har en samordnande funktion och tar emot förfrågningar via företagets kundmail, bokar arrangemang och informerar M/S Mollys personal och samarbetspartners inför event samt för all planering och att eventen följs upp till, både med fakturering och utvärdering. Du deltar inte i arrangemanget. En viktig del av tjänsten innebär kommunikation med många kontaktytor, därav är det viktigt att du tycker det är roligt att ha många sociala kontakter i tjänsten.

Du kommer till exempel att:


* Ta emot och följa upp förfrågningar från kunder som är intresserade av att boka events
* Visa båten för potentiella kunder
* Ha möten samt eventöverlämningar med personal inför event
* Till viss del koordinera schemaläggning av serveringspersonal, kaptener samt städerskor
* Sköta fakturering samt ta emot leveranser av mat och dryck


VI SÖKER DIG SOM
Vi söker dig som..


* Har 2-3 års tidigare erfarenhet av en koordinerande roll inom event, catering eller liknande
* Är van med kundkontakt och som har ett genuint intresse för service
* Har god datavana samt grundläggande kunskaper inom Excel
* Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift då arbetet kommer att utföras främst på svenska och ibland också på engelska


Det är meriterande om du…....


* Har en avslutad utbildning på yrkeshögskola inom försäljning/marknadsföring


Som person är du flexibel, ansvarstagande samt prestigelös då arbetsuppgifterna innebär allt från högt till lågt. Du är noggrann och planerar allt till punkt och pricka inför eventen då målet är att kunderna ska få bästa möjliga upplevelse. Du är proaktiv och ligger alltid steget före vilket innebär allt från förberedelser för kommande event till att vara kreativ och komma med idéer för att förbättra det interna arbetssättet och konceptet. Du är vidare serviceminded och har förmåga att kommunicera med alla olika typer av människor då M/S Molly riktar sig till en bred målgrupp, både privatpersoner och företag.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, tillsvidare
* Lön: Månadslön enligt överenskommelse
* Placering: M/S Molly ligger till vid Strandvägskajen i Centrala Stockholm, kontoret är beläget på båten
* Kontaktuppgifter: [Recruitmentstockholmsouth@academicwork.se](mailto: Recruitmentstockholmsouth@academicwork.se)
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [Recruitmentstockholmsouth@academicwork.se](mailto: Recruitmentstockholmsouth@academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
M/S Molly är en charterbåt i Stockholm för konferens som både företag och privatpersoner välkomnas till. På båten erbjuds mat och dryck utifrån kunders val och båten är utrustad med både badtunna och bastu till gästernas förfogande. M/S Molly är ett familjeägt företag som startades av far och son våren 2013 med drömmen om att sitta på en badtunna på vattnet och sedan start har M/S Molly varit en succé hos kunderna!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 23 december 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


15 april 2024

Chef Privat Försäkring

15 april 2024