MUST IHK Leverantörskordinator

MUST IHK Leverantörskordinator

Arbetsbeskrivning

Must IHK söker Leverantörskoordinator

Must Informationshanteringskontor (IHK) ansvarar för MUST-gemensam informationshantering samt planering, utveckling och vidmakthållande av IT-system. Kontoret arbetar för att stärka Musts flexibilitet och förmåga att möta verksamhetskrav på informationshantering och informationssystem. 

Vi förstärker Planeringsavdelningen vid IHK och söker därför en erfaren upphandlare eller avtalshandläggare som kan koordinera och utveckla våra rutiner inom avtals- leverantörs- och partnerhantering. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Vår leverantörskoordinator ansvarar för kontorets leverantörs-, partner- och avtalshantering. Du är viktig när det gäller att säkerställa goda relationer över tid vad gäller våra leverantörer och partners. Du medverkar i allt från långsiktig strategisk planering till komplexa upphandlingsprojekt och löpande avtalsadministrativ uppföljning. Exempel på aktiviteter är förhandlingsberedning, leverantörs- och partnerkontakter samt verksamhetsutveckling på avtals- leverantörs- och partnerområdet.

Vem är du?
Som person är du strategisk utan att göra avkall på detaljerna. Du trivs med ansvar och arbetar metodiskt, även när du måste hålla en skarp deadline. Du är lösningsinriktad, tar gärna egna initiativ och har ett starkt intresse av förändringsarbete. Vi vill även att du är duktig på att kommunicera och samarbeta med olika typer av människor. Du kombinerar lyhördhet för andras behov med förmågan att prioritera och få saker gjorda.

Kvalifikationer


• Utbildning inom juridik eller ekonomi - alternativt annan högre utbildning som bedöms relevant för tjänsten.
• Minst 2 års erfarenhet av kvalificerad avtalshantering och upphandling
• Erfarenhet av löpande hantering och uppföljning av leverantörs- och partner-relationer samt erfarenhet av strategisk leverantörs- och partner-hantering
• Erfarenhet av processutveckling och förändringsarbete

Meriterande


• God kunskap om Försvarsmakten och/eller annan myndighet inom Totalförsvarets verksamhet
• Erfarenhet av licens- och avtalsadministration
• Erfarenhet av inköpsarbete
• Erfarenhet av projektledning eller projektdeltagande
• Erfarenhet av affärsutveckling tillsammans med partners och underleverantörer

Vårt erbjudande
Vi erbjuder ett meningsfullt arbete där du dagligen bidrar till Sveriges säkerhet. Genom kontinuerlig kompetensutveckling får du goda möjligheter att utveckla dig själv och dina expertkunskaper. Vi erbjuder friskvård som inkluderar träning på arbetstid.

Övrigt
Vid urvalet kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i Stockholm och är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

Fördjupad säkerhets- och lämplighetsprövning kommer att genomföras på slutkandidat.

Upplysningar
Frågor om rekryteringsprocessen mailas till must-ledk-hr@mil.se

Fackliga representanter
SACO/Försvar: Anders Markow, TCO/Försvarsförbundet: Katarina Kruse, OFR/O: Roger Ericsson. Samtliga nås via växeln 08–788 75 00

Sista datum för ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2020-03-27.

Din ansökan ska innehålla CV och ett personligt brev. I det personliga brevet vill vi att du motiverar varför du är lämpad för denna befattning.

 

 

 


--------------------------------------------------------

Militära underrättelse- och säkerhetstjänsten (MUST) är en del av Försvarsmaktens högkvarter i Stockholm. MUST bedriver försvarsunderrättelseverksamhet till stöd för svensk utrikes-, försvars- och säkerhetspolitik och kartlägger yttre hot mot Sverige. MUST bedriver även militär säkerhetstjänst för att skydda Försvarsmaktens värden och har ansvar för totalförsvarets signalskydd. MUST är en kunskapsorganisation och erbjuder både spännande och för nationen angelägna arbetsuppgifter. I organisationen arbetar civila som är experter inom olika områden (t.ex. statsvetare, ekonomer, tekniker, matematiker, HR-specialister) och officerare.

Varje dag och varje timme gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv, både i stort och smått, och både på hemmaplan och runt om i världen.

Försvarsmakten ger dig möjlighet att utvecklas som människa och växa i din professionella roll. Vi är en ansvarstagande arbetsgivare och har en öppen organisation där vi ställer upp för varandra.

I Försvarsmakten finns en stark värdegrund som bygger på öppenhet, resultat och ansvar. Professionell utveckling och personlig hälsa värdesätts och uppmuntras. Det finns goda förutsättningar för intern karriärrörlighet, friskvård och bra balans mellan arbete och privatliv.

Försvarsmakten tillvaratar de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter i våra rekryteringar.

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap.
Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. I anställningen ingår även en skyldighet att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Försvarsmakten
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 mars 2020
  • Ansök senast: 5 april 2020

Liknande jobb


Projektadministratör

Projektadministratör

17 maj 2024

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

Erfarenhet av administration? Möjligheten för dig!

16 maj 2024