Myndighet i Stockholm söker erfaren och positiv personaladministratör

Arbetsbeskrivning

Just nu söker vi en erfaren personaladministratör som vill arbeta hos kund i centrala Stockholm. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med god samarbetsförmåga. Tidigare erfarenhet inom personaladministration är ett krav.

Om uppdraget:

Kunden är en statlig myndighet med kontor runt om i landet. Detta är ett heltidsuppdrag på ett av kontoren i Stockholm med start i september. Uppdraget sträcker sig till årsskiftet med chans till förlängning.

Dina arbetsuppgifter:

Dina huvudsakliga uppgifter hos vår kund kommer vara löpande personaladministration som att handlägga anställningsärenden samt arbete med regler och rutiner kring anställningar, avslut, pension, arbetsmiljö- och rehabiliteringsfrågor. Det är därför viktigt att du som person är noggrann och strukturerad samt har god kännedom kring lagar och förordningar på området.

Du kommer även att besvara och hantera personalrelaterade frågor samt kommunicera dessa på ett lättförståeligt vis med såväl chefer som medarbetare. Vi ser därför att du som söker är prestigelös och har god samarbetsförmåga.

Då uppdraget även innefattar rekrytering ser vi gärna att du har erfarenhet av att arbeta i rekryteringssystemet ReachMee samt med IT-rekrytering. Har du också arbetat med kompetensbaserad rekrytering är detta ett stort plus.

Dina kvalifikationer:

- Relevant högskoleutbildning exempelvis personalvetare och tre (3) års erfarenhet av liknade arbete
- Alternativt Gymnasieexamen och fem (5) års arbetslivserfarenhet som personaladministratör
- Kunskaper i Ms Office
- Kunskaper i HR-system (t ex Personec, Primula m. fl.)
- Kännedom kring lagar och förordningar på området
- Har du arbetat inom offentlig sektor tidigare är det meriterande

Vad vi erbjuder dig:

Som konsult hos oss får du chans att skapa ett bredare kontaktnätverk, bredda din kompetens och prova på nya utmaningar som stärker din konkurrenskraft på arbetsmarknaden. Vidare kommer du för uppdraget ha en engagerad och stöttande konsultchef.

Om ansökan:

Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Alexandra Lindholm på e-postadress: alexandra.lindholm@bemannia.se. Ange annonstiteln för den tjänst som din fråga berör i ämnesraden i ditt mail.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på jobb@bemannia.se alternativt 08-84 53 00.


Alla våra lediga tjänster finner du här: www.bemannia.se/lediga-jobb/

Registrera ditt CV här: www.bemannia.se/registrera-ditt-cv/
Då finns du med i vår databas även för framtida rekryteringar.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Välkommen till Bemannia - Rätt person direkt!

www.bemannia.se www.facebook.com/bemannia

Kontaktpersoner på detta företaget

Johanna Ebermo

Carolina Elfving

Mattias Söderberg

Linus Lindersjö

Edith Malm

Gunilla Lindell

Anders Scabuzzo

Matilda Nyberg-Dahlbäck

Helen Schoultz

Annika Englund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia Kontor Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Ca 4-5 månader
  • Publicerat: 13 juli 2018

Besöksadress

Sveavägen 155 11346 Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023