Myndighetshandläggare

Arbetsbeskrivning

Enheten för styrning och uppföljning för bostäder och transporter, Näringsdepartementet

Vill du bidra till att stärka styrningen av myndigheterna inom bostads- och transportområdet? Är du akademiker med några års arbetslivserfarenhet? Som handläggare hos oss får du stort ansvar och meningsfulla arbetsuppgifter som bidrar till samhällsutvecklingen.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som handläggare på enheten för styrning och uppföljning för bostäder och transporter kommer du i första hand att bistå regeringen i styrningen av någon av myndigheterna inom bostads- och transportområdet. Du kommer att följa upp verksamheten och ansvara för den löpande dialogen med myndigheten. Du har ett stort eget ansvar och får utmaningar som gör att du växer. I arbetsuppgifterna ingår att bereda frågor om myndighetens uppgifter i instruktion, finansiering av verksamheten samt organisation och ledningsform. Du kommer att ha många kontaktytor och ditt arbete präglas av löpande kontakter och samarbete med departementets ledning, andra enheter inom departementet och Regeringskansliet samt med andra myndigheter.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Du har akademisk examen med samhällsvetenskaplig, ekonomisk, teknisk eller juridisk inriktning och några års arbetslivserfarenhet från relevant område, till exempel erfarenhet från handläggande uppgifter eller intern styrning och kontroll. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i Regeringskansliet eller annan myndighet, myndighetsstyrning eller budgetsamordning.

Dina egenskaper
Som myndighetshandläggare hos oss behöver du ha ett utåtriktat och flexibelt förhållningssätt, trivas med att jobba i ett högt tempo och vara lyhörd för andras behov av information. Du har en god samarbetsförmåga men driver gärna även självständigt processer framåt.

Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning.

En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta Ulrika Rosenberg Sand som är enhetschef, på 08-405 37 38. Du är också välkommen att kontakta HR-specialist Gunilla Lundberg på 08-405 24 51. Fackliga kontaktpersoner är Andreas Giaever för Saco och Kerstin Eriksson för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 maj 2016.


Regeringskansliets uppdrag är att biträda regeringen i arbetet att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 600 personer, varav 600 utomlands. Näringsdepartementet, som är ett av tio departement, ansvarar för näringspolitik, regional tillväxt och frågor inom politikområdena transporter och infrastruktur, it, boende och byggande. Näringsdepartementet ansvarar också för frågor som rör landsbygd, djur och livsmedel och för företag med statligt ägande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 26 april 2016

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024