Myndighetshandläggare, ekonomsikt bistånd

Myndighetshandläggare, ekonomsikt bistånd

Arbetsbeskrivning

Myndighetshandläggare, ekonomiskt bistånd, arbetsmarknadsförvaltningen
Arbetsmarknadsförvaltningen är en ung och dynamisk verksamhet med ett tydligt politiskt uppdrag att bedriva en verksamhet med fokus på arbete och individens förmåga till självförsörjning.
Vi söker nu en myndighetshandläggare till vår enhet Ekonomiskt bistånd med inriktning att jobba aktivt med felaktiga utbetalningar. För att lyckas i uppdraget är det viktigt att du delar vår entusiasm och vilja att jobba målinriktat och att åstadkomma resultat.   
Som myndighetshandläggare kommer du att ha två huvuduppgifter. Dels kommer du att handlägga ansökningar om ekonomiskt bistånd, detta utifrån myndighetsutövning enligt socialtjänstlagen. Din andra uppgift kommer att vara att, tillsammans med ytterligare en handläggare, arbeta aktivt med felaktiga utbetalningar, misstänkt bidragsbrott och utredningar runt dessa. Uppgiften förutsätter en hög grad av rättssäkerhet samt en mycket god utredningsvana.
Handläggare av ekonomiskt bistånd har ett nära samarbete med arbetsmarknadssekreterare och vägledare inom arbetsmarknadsavdelningen och samverkar även med andra förvaltningar och myndigheter vid behov.
Inom vår verksamhet finns goda utvecklingsmöjligheter och vi värdesätter din delaktighet i att utveckla och forma uppdraget.  
Kvalifikationer
Högskoleutbildning; socionom, beteendevetenskaplig eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Erfarenhet av handläggning av individärenden/myndighetsutövning samt god utredningsvana är ett krav.
Erfarenhet av handläggning av ekonomiskt bistånd samt juridisk kompetens är meriterande.
Uppdraget ställer stora krav på administrativ förmåga och noggrannhet och du ska vara van att uttrycka dig väl i tal och skrift.  
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet – att du är trygg och självständig i ditt arbete, samtidigt som du är en god samverkanspartner. Du ska kunna uppvisa ett gott och professionellt bemötande i alla individkontakter.  
Om anställningen
Heltid. Tillsvidareanställning. Tillträde snarast.  
Individuell lönesättning, ange löneanspråk i din ansökan  
Kontaktperson 
Lotta Wickström, Enhetschef, 0455-30 43 67  
Fackliga företrädare
Lise-Lotte Mellqvist, Vision, 0455-30 48 66   
Carolina Persson, Akademikerförbundet SSR, 0455-30 48 04
Övrigt 
Karlskrona kommun använder kompetensbaserad rekrytering för att vara en arbetsgivare som är fri från diskriminering. Vi välkomnar sökanden oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder, sexuell läggning eller ålder.

Vi har tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Därför undanber vi oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.  
Ansökan  
Välkommen med din ansökan via länken nedan senast 2020-03-15.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mats Dahl
0455-30 36 23
Marianne Hansson
0455-303018
Birgitta Strelert

Maria Persson

AnnSofie Johansson

Sussie Rantil

Lena Dehlin

Henning Fuhrman

Henning Fuhrman
0455-30 47 57
Johan Johansson
0455- 30 36 87

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Karlskrona kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 mars 2020
  • Ansök senast: 15 mars 2020

Besöksadress

Hamngatan 7 B
None

Postadress

Hamngatan 7 B
Karlskrona, 37183

Liknande jobb


Administrativ handläggare

17 maj 2024

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

Projektledare till enheten för resiliensinsatser

16 maj 2024