Myndighetshandläggare till enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö

Myndighetshandläggare till enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö

Arbetsbeskrivning

Enheten för arbetsrätt och arbetsmiljö, Arbetsmarknadsdepartementet
Är du en engagerad person som vill arbeta med styrning av myndigheter? Är du bra på att snabbt sätta dig in i komplexa uppgifter? Då kan du vara den myndighetshandläggare som vi söker.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som myndighetshandläggare handlägger du frågor kring de myndigheter som hör till enheten samt vid behov så bistår du i budgetarbetet. Arbetsuppgifterna kan även innebära att handlägga övriga frågor inom enheten. Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se. 

Din bakgrund
Vi söker dig som har en akademisk examen som vi bedömer som relevant. Du har erfarenhet av arbete inom Regeringskansliet samt kunskap om styrning av myndigheter och av budgetprocess. Det är positivt om du har erfarenhet av myndighetsstyrning inom Regeringskansliet samt kunskap om enhetens ansvarsområden. Du har en god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. 

Dina egenskaper
För att passa för arbetet behöver du ha förmåga att arbeta strategiskt, analytiskt samt att se helheten. Du är också van att hantera många arbetsuppgifter samtidigt. Du skapar goda relationer och arbetar gärna tillsammans med andra i olika konstellationer. Vidare så är du initiativtagande, strukturerad samt flexibel. 

Övrigt
Tidsbegränsad anställning tillsvidare dock längst t o m den 31 december 2024, med möjlighet till förlängning. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Anna Maria Sondell eller biträdande enhetschef Lars Modig. Du är också välkommen att kontakta HR-handläggare Siri Hågefalk. Fackliga kontaktpersoner är Lina Konradsen för Saco och Aurora Lewén för ST. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 15 december 2023.

Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 800 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Arbetsmarknadsdepartementet ansvarar för frågor och ärenden som rör arbetsmarknad, arbetsrätt och arbetsmiljö. Departementet ansvarar också för integrationsfrågor, arbetet mot segregation och arbetet för ökad jämställdhet mellan kvinnor och män. Dessutom ansvarar departementet för arbetet för mänskliga rättigheter på nationell nivå, att stärka hbtqi-personers rättigheter samt arbetet mot rasism och diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 december 2023
  • Ansök senast: 15 december 2023

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


17 april 2024