MyPlanet, Office Manager

Arbetsbeskrivning

MyPlanet har funnits i över 50 år och har med åren blivit Skandinaviens ledande specialist och researrangör av skräddarsydda resor till Australien, Nya Zeeland, USA, Kanada och Sydafrika. MyPlanet är en del av TUI Group som är världens största resekoncern med över 30 miljoner årliga kunder och 54 000 anställda. Totalt har MyPlanet 70 anställda på de fyra kontoren i Skandinavien: Göteborg, Stockholm, Århus och Köpenhamn.



Nu söker vi en Office Manager till vårt Göteborgskontor!



Du kommer ansvara för den totala försäljningen samt det dagliga ledaransvaret i Sverige. Detta i tätt samarbete med MyPlanets Scandinavian Sales Manager i Danmark. Ditt team består av 10-15 resekonsulter. Du sätter mål, skapar kampanjer, utbildar och följer sedan upp resultatet för såväl individen som teamet. I din roll ingår även budgetansvar samt daglig administration och ledaransvar för samtliga medarbetare i Sverige, i samarbete med dina ledarkollegor i Danmark. Du kommer även ha en tät kontakt med bolagets ledning.



Till tjänsten krävs:

- Minst 3-5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom en försäljningsavdelning och meriter som gett goda resultat rörande försäljning och ledarskap.
- God kommunikationsförmåga och erfarenhet av att leda, delegera och coacha andra för att skapa ett framgångsrikt försäljningresultat.
- Erfarenhet rörande implementering av nya system, förändringar och genomförandet av nya säljprocesser. Coaching i det dagliga arbetet är mycket betydande.
- Har förmågan att se möjligheter i stället för begränsningar.
- Talar och skriver flytande svenska samt affärsengelska.
- Högskoleutbildning




Det är en fördel men inget krav om du har:

- Erfarenhet från resebranschen
- Amadeuskompetens
- Travelink
- Danska




Personliga egenskaper:

- Alltid motiverad av att uppnå mål även när man står inför motstånd.
- Har stor inverkan på sin omgivning.
- Våga framföra banbrytande ideér för att optimera försäljningen.
- Fungerar bäst i en miljö med handlingsfrihet och befogenheter att fatta beslut, även när det inte finns någon bästa praxis eller regler för att stödja sådana beslut.
- Bra på att motivera och inspirera laget att uppnå positiva resultat.





Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100% med start under hösten 2016.

Välkommen med din ansökan och personligt brev senast 2016-10-16. Intervjuer sker löpande.



I den här rekryteringen samarbetar vi med Resebemanning. Vid frågor om tjänsten kontakta ansvariga rekryterare Susanna Jareno 0732-23 20 60 eller Jannica Grönqvist 0723-24 04 21.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jannica Grönqvist

Susanna Jareno

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Resebemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Enligt överenskommelse 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 13 september 2016

Besöksadress

Wallingatan 9 11160 Stockholm
None

Postadress

Wallingatan 9
Stockholm, 11160

Liknande jobb


Senior Manager

26 januari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024

City Gross Nyköping söker Säljchef Kassa

23 februari 2024